Tuesday, January 15, 2019

Pelekat Nama Untuk Fabrik

Assalamualaikum..
Hye semua..

Disebabkan sekarang ini anak-anak kena pakai sarung kaki dan kasut hitam, agak susah nak tuliskan nama.. Makanya Sha beli label yang boleh di sterika di kain.. Kebetulan kasut mereka pun kain.. Jadi senanglah.. Harga RM30 untuk 72pcs (Saiz 1cm x 5cm).. Banyak tu.. Boleh guna untuk tahun depan sekali.. Sha guna untuk Imani sebab Imani Pra Sekolah kena buka sarung kaki dan kasut.. Untuk mengelakkan berlakunya pertukaran tu yang kena bubuh nama..

Mudah je guna label ini.. Tanggalkan dari kertas, letak atas sarung kaki.. Kemudian lapik kain atas dia dan sterika.. Sha bubuh pelekat nama ini pada hari Sabtu dan semalam Sha basuh sarung kaki dan singlet Imani, pelekat masih elok terlekat.. Cuma Imani cakap ada satu pelekat nama tertanggal semalam dari sarung kaki dia.. Sha tak sterika betul-betullah tu.. Sha beli dekat Facebook: Sticker Waterproof MURAH GILER.. 

Sterika dekat sarung kaki

Yang ini dekat kasut..

Gambar dua bawah ini adalah keadaan pelekat setelah dibasuh..

Ini dekat singlet Imani.. Sha bubuh sebab tak nak tertukar dengan kakak dia..

12 comments:

  1. boleh beli ini, senang kan..tak de tertukar

    ReplyDelete
  2. maknanya msk mesin pn still kukuh lg ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat nie kukuh lagi.. Cuma kena sterika elok-elok dan pastikan ia melekat..

      Delete
  3. wah senanglah mcm ni. dah tak risau lg tertukar ngan kawan.

    ReplyDelete
  4. Sekarang ni macam-macam benda orang jual. Mudahlah untuk ibu-ibu, tak payah nak tulis nama satu-satu sebab boleh terus lekatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Jannah.. Yang berniaga dapat peluang cari rezeki.. Yang memerlukan dan kesuntukkan masa dapat cara yang praktikal..

      Delete
  5. Not bad. Good idea kak sha. Takda dah la lepasni kes tertukar barang la apa la. Hehe.

    ReplyDelete
  6. aida buat juga. tapi kat pakaian nurin.
    tahan cuci. dah setahun pun masih lekat :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »