Thursday, November 12, 2020

Drama Korea | School Strange Stories: Karma (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama special bersiri mengenai keganjilan yang berlaku di sekolah.. Ini merupakan drama ketiga.. Kali ini membawa tema karma.. Maknanya apa yang kita buat akan berbalik semula pada kita.. seorang guru yang baru pulang dari luar negara kembali ke rumah lama beliau.. Rumah di mana berlakunya sebuah tragedi.. Kepulangan guru tersebut adalah untuk membongkar apa sebenarnya terjadi.. Semuanya bermula di sekolah, apabila ada yang dengki dan melakukan perkara yang di luar jangkaan.. Salah langkah nyawa menjadi taruhan.. Berjayakah guru tersebut mencari punca tragedi atau guru tersebut juga akan terkorban..

Special: School Strange Stories: Karma
Also Known As: eungbo, School Strange Stories - Retribution, Retribution, haggyogidam-eungbo , hakkyogidam, School Strange Stories: Retribution , School Strange Stories - Karma, Reply
Director: Han Sang Hee
Genres: Horror, Drama
Country: South Korea
Episodes: 2
Aired: Sep 26, 2020 - Sep 27, 2020
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: TV Chosun, Olleh TV
Duration: 60 min.
About a woman who lost her parents when she was young and who goes back to her childhood home and struggles to find out the truth about her parents' death.
(Source: HanCinema)

7 comments:

  1. huurmmm.. citer2 seram sikit ni kita letak tepi hehe..
    i cannot.. jiwa tak kuat..

    ReplyDelete
  2. ini sambungan ke? nampak menarik juga :)

    ReplyDelete
  3. omg i love thriller and ghost korean story its out of box . I never can know the ending. Hopefully she find out the truth

    ReplyDelete
  4. fuh seram jugak kalau gi sekolah kena macam tu kan:)

    ReplyDelete
  5. story line dia bestnya... tapi ish. korean pulak...

    ReplyDelete
  6. kalau drama melayu dh layan ni. haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »