Tuesday, November 24, 2020

Drama Korea | The Boy Next Door (2017)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama yang sangat kelakar.. Sha tonton di Youtube saja.. Kisah pasal 2 lelaki yang berjiran dan disalah anggap sebagai gay hanya kerana beberapa perbuatan mereka.. Memang kelakar.. Sebab kita selalu memandang pada luaran tanpa mahu menyelidiki sama ada perkara itu betul atau tidak.. Sama lah macam drama ini.. Hanya kerana beberapa perbuatan tanpa sengaja mereka membuatkan orang disekeliling mereka salah faham.. Memang lawaklah tengok drama ini.. Tapi mereka pun memang mampu buatkan orang salah faham dengan mereka..

Drama: The Boy Next Door
Also Known As: Sseomnam, Flirty Boy and Girl, Some Guy
Screenwriter: Choi Woo Joo
Genres: Friendship, Comedy, Romance, Youth
Country: South Korea
Episodes: 15
Aired: Apr 3, 2017 - Apr 28, 2017
Original Network: Naver TV Cast
Duration: 6 min.
College students, Park Kyu Tae and Sung Gi Jae are two awkward neighbours that have a small disliking towards each other. After an accident the two boys move in together. They soon figure out that they are both friends with Kim Min Ah. The two end up in hilarious, awkward situations that leads Min Ah and her closeted boyfriend to believe they are gay. (Adapted from the webtoon by Bae Chul Wan)

8 comments:

  1. persepsi orang yang tak tahu cerita sebenar kan. tak pasal kena fitnah gay. Selalu choi woo shik ni berlakon watak antagonis. Boleh layan drama ni.

    ReplyDelete
  2. Best drama ni! btw, salam perkenalan da ;) da follow blog ni #886

    ReplyDelete
  3. Choi Woo Shik comeyyy suka kalau dia blakon..

    ReplyDelete
  4. Mama baca sinopsis pun rasa dh best ni

    ReplyDelete
  5. suka genre mcm ni haha sure lawak

    ReplyDelete
  6. dah tengok drama..kelakar giler lah..gelak malam2..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »