Monday, November 2, 2020

Telefilem Melayu | Ada Yang Ngikut (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Telefilem yang menarik.. Kes pembulian yang melampau hingga menyebabkan kematian.. Dari dulu sampai sekarang, kes buli ini merata-rata.. Pembuli ini dia tak peduli pun apa yang dirasai oleh mangsa, yang pembuli tahu ialah kepuasan dia membuli.. Lagi teruk mangsa, lagi dia suka.. Drama ini dipaparkan secara berselang seli, bermula dengan kematian Imran, penyiasatan kepada punca kematian Imran dan kes pembulian yang berlaku pada Imran..

Cerita ini ada seram juga.. Bila Imran yang selalu dibuli dihantui sesuatu yang mula membalas dendam kepada pembuli yang membuli dirinya.. Memang mengerikan.. Sudahlah dibuli, dihantui pula.. Memamng makin membuatkan Imran tertekan dan menjadi semakin pendiam.. Walaupun sahabat sebilik Imran cuba membantu Imran dari terus dibuli dengan melaporkan pada pihak yang sepatutnya namun gangguan yang berterusan dari benda yang menghantui Imran tetap menekan perasaan Imran.. 
 
Telefilem Melayu | Ada Yang Ngikut (2020)
Pelakon : Chubb-e, Raja Syahiran, Afiq Rahem, Haziq Fadhullah, Syazlin Zainal, Haeriyanto Hassan, Rashid Zainol.
Cerita ini mengisahkan misteri kematian sorang pelajar di dalam tangki kolej setelah teruk dibuli. Pelajar tersebut bernama Imran. Dia seorang pelajar yang pendiam dibuli sehingga melecur teruk oleh Baktiar & Adi. Mereka menuduh Imran mencuri handphone di kolej mereka. Tekanan dan kemurungan Imran menyebabkan “benda” itu mudah untuk masuk ke dalam dirinya untuk membalas dendam.

15 comments:

  1. belum tengok lagi. selalu cakap ngan anak2 jangan jadi pembuli dan sila bagitau sekiranya dibuli. bahayakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ammi.. memang kena explain dekat anak-anak bahaya buli ini..

      Delete
  2. tak kenal pelakon dia, geng bbnu ni. citer macam best :) ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. pelakon dia tak berapa kenal tapi cerita dia ok..

      Delete
  3. Inilah bahayanya kes buli..
    Lebih2 lagi hingga Kematian Kan..

    Nak tengok jugalah..
    Boleh anak2 jadi pengajaran..

    ReplyDelete
  4. Dah tengok telefilem ni. Menarik jalan ceritanya.

    ReplyDelete
  5. put this telemovie dlm list!! aduh bykkk ni nak tgk

    ReplyDelete
  6. Akak tengok cover cam seram, terus tak jadi tengok hahah

    ReplyDelete
  7. tak berani dh nk tengok cerita seram

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »