Wednesday, November 18, 2020

Random Photo #26 2020

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Entah apa nak dicoretkan bersama anda, maka jomlah kita balik telefon bimbit.. Hiaskan entry ini dengan gambar dan caption menarik buat tatapan anda.. hehehe.. Bukan malas tapi sayang gambar, sebelum dibuang kita tempek kat sini...

Beli hanger ini dekat Shopee untuk memudahkan kerja-kerja pengeringan stokin dan yang kecik-kecik di dalam rumah.. Hehehe.. Pakai ini jimat space sikit.. Tambah bila hujan je setiap hari di sini..

Ternampak iklan roti korea ini di FB, kebetulan pula sepeket ini RM5 je dan ada penghantaran ke tempat Sha, maka kita belilah 1 buat kudap-kudap bersama kopi..

Roti Golok.. Sedap rupanya roti ini.. Atas tu dia sapu marjerin dan tabur gula.. Memang layanlah makan roti ini.. 4 ketul tu RM5 je.. Berbaloi sangat kan..

Susah sangat nak jumpa Ahmad Tea ini dekat kawasan Sha ini.. Makanya Shopee jelah yang senang.. Kebetulan ini yang paling murah harganya.. Free postage lagi.. Memang berbaloilah pada Sha.. Beli terus dua kotak.. Senang.. hehehe..
Ahmad Tea Fruit Tea Selection (20 Teabags) - RM10.99
Ahmad Tea Lemon & Lime (20 Teabags) - RM10.40

Ini satu lagi produk yang susah sangat nak jumpa.. Online pun bukan senang, malah mahal tau.. Dua tin ini Sha dapat beli dengan harga RM19.85 sahaja lepas tolak kos pos dan tebus coins Shopee.. Harga sepatutnya Sha bayar ialah RM29.35.. Mahal kan.. Satu tin ini RM12.29, ini je yang murah Sha jumpa.. Selain pada ini semua jual RM13 ke atas.. Mahalkan.. Kena rajin scroll dan cari di Shopee.. 

10 comments:

  1. Sedapnya roti korea tu. sebelum PKPB selalu order dengar kawan. Nak buat sendiri, malaslah pulak. Lamb curry tu saya belum jumpa. Teringin nak rasa.

    ReplyDelete
  2. roti sapu marjerin tabur gula..mmg layan..

    ReplyDelete
  3. Garlic bread rasanya nama roti korea tu, kalau x silap sy

    ReplyDelete
  4. betul2 susah cari ke sha, produk tin adabi ni..rata2 semua kata gitu..nnt shida tgk2 area sini..ade ke ..biasa shida tgk kat econsave msh ade..

    ReplyDelete
  5. Nampak macam sedap roti Korea tu tapi tak pernah cuba lagi.

    ReplyDelete
  6. satu jer bkn gmbr makanan..hihi

    ReplyDelete
  7. kak sha punya random photo.. surely ada gambar makanan hahaha

    ReplyDelete
  8. adabi tu rasanya tak jual di pasaraya. tak pernah nampak langsung. rasanya jual dlm on9

    ReplyDelete
  9. first time dengar roti golok. wah mahal betul harga kari kambing tu, bolehlah makan dgn nasi beriani..hehe

    ReplyDelete
  10. Kak Sha nak buat nasi apa tah yang viral guna kari kambing tu ke ?
    hehehe.. penah rasa yang ayam sbb bwk p jalan. yang lain belum pernah. Ahmad Tea sedapp.. iols suka tngk tea tea ni hehe..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »