Tuesday, November 10, 2020

Novel | Diari Dajal oleh Saodah Lasim

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha dah baca sikit buku ini pada 2018, tapi lepas tu Sha stop.. Ini baru baca semula.. Buku ini menghimpunkan tujuh cerpen mengenai kisah aneh dan luarbiasa yang berlaku dalam kehidupan ini.. 7 buah cerpen itu ialah:

1) Kerja oh kerja
2) Ada apa dengan guli?
3) Aku bukan pembunuh
4) Diari dajal
5) Dendam atau kebetulan
6) Cuti, chalet dan...
7) Tuan tasik

Semua cerita ada mesej tersendiri.. Memang tak rugi dibaca malam memberikan perasaan yang luar biasa.. Menegur sesuatu yang tak dijangka memang mengundang.. Malah ada yang tak sepatutnya dilakukan namun manusia suka melakukannya walaupun mengundang bahaya.. Namun macam mana pun manusia tetap khalifah di muka bumi ini dan hanya kepada Allah sepatutnya kita memohon..

Sha baca pada 08.11.2020 dan selesai pada 09.11.2020..

Koleksi peribadi Sha..
Published June 2016 by CK Publication

11 comments:

  1. Rajin Sha membaca. Dulu kakak hantu buku tapi sekarang susah nak habiskan saty buku. Mudah-mudahan ada kerajinan macam Sha. Banyak buku dibeli tapi terbiar berhabuk tak sempat baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah.. boleh mula dengan buku-buku yang nipis dulu kak..

      Delete
  2. tengok tajuk rasamaca cerita seram la pula.

    ReplyDelete
  3. boleh tahan seram baca review..huhu
    kak sha, boleh emelkan alamat ke syaznirahim@gmail.com, ada nak kirim sesuatu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita dia seram lain macam tambah yang Dajal tu..
      Ok syaz.. Akak dah email..

      Delete
  4. dairy dajal tu, menarik la.. cita ttg apa kak sha

    ReplyDelete
  5. lepas dah tahu bunyi guli tu bunyi tangki air, dah tak takut dah bila dengar

    ReplyDelete
  6. kiranya banyak berkisahkan kisah mistik ye kak sha. Seram di baca.

    ReplyDelete
  7. Kalau baca buku versi mcm ni..xleh dlm keadaan sunyi..tiba2 bulu roma naik ^^

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »