Friday, November 13, 2020

Filem English | Pete's Dragon (2016)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Seronok pula nengok cerita fantasi macam ni dengan anak-anak.. Kisah naga yang menyelamatkan seorang budak lelaki dari dimakan serigala.. Persahabatan yang terjalin antara mereka sangat kuat dan unik namun bila budak lelaki tu dijumpai manusia semula, naga nya menjadi buruan.. Manusiakan memang kejam bab macam ni.. Tambah bila naga tu boleh datangkan keuntungan..

Pete's Dragon (2016)
Adventure/Family
Initial release: August 8, 2016 (Brazil, Germany, Russia, ...)
Director: David Lowery
Box office: 143.7 million USD
Music composed by: Daniel Hart
Story by: S.S. Field, Seton I. Miller, Malcolm Marmorstein
Pete Healy, an orphan, travels with Grace, a ranger, to find his friend Elliot, a green dragon with wings, after he disappears from the forest.

8 comments:

  1. rasanya mcm da tgk movie ni.
    nak kena tgk balik. izzat memang gemar la citer gini, sha.
    citer animasi.

    ReplyDelete
  2. cutenya aktor cilik yg jd Pete tu..

    ReplyDelete
  3. Cerita ni agak sedih bagi saya, tak boleh tengok cerita binatang kena tangkap ke, susah hati dibuatnya. Hehe..

    ReplyDelete
  4. Layan cerita kanak-kanak rasa seronok juga. Taklah berat sangat tema dan mesej yang hendak disampaikan.

    ReplyDelete
  5. put in the list.! atie suka tgk santai2 movie mcm ni jgk

    ReplyDelete
  6. Tak pernah lagi tengok citer ni, tapi macam menarik

    ReplyDelete
  7. Akak agak emo sikit tengok cerita ni sebab tak suka bab haiwan kena tangkap huhuhu

    ReplyDelete
  8. tak tgk lg movie ni.. ada byk kartun versi budak dan naga jugak

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »