Tuesday, November 17, 2020

Filem Korea | Deliver Us From Evil (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Jangan tengok dengan anak kecil ye.. Ganas sikit filem ini.. 

Seorang pembunuh upahan yang melaksanakan tugas terakhirnya dengan membunuh seorang penjenayah kejam, kemudiannya diburu oleh adik si penjenayah.. Dalam masa yang sama beliau kena menyelamatkan anaknya yang telah diculik di Thailand.. Memang agak ngeri bila tengok kes pemerdagangan organ ini dan juga aktivite scam yang lagi ganas.. Bayangkan dia scam dan bunuh untuk dapatkan duit dan harta orang tu.. Ngeri lah juga.. Tapi tu lah, sedih filem ini.. huhuhu..

Movie: Deliver Us From Evil
Also Known As: Just Save Me From Evil, Daman Akeseo Goohasoseo
Genres: Action, Crime, Drama
Tags: Criminal Organisation, Contract Killer, Hitman, Human
Country: South Korea
Release Date: Aug 5, 2020
Duration: 1 hr. 48 min.
An action movie about the desperate struggle of a man who is about to lose everything he wants to keep safe from the last contract killing. (Source: HanCinema)

7 comments:

  1. best! saya suka cerita macam ni hihi

    ReplyDelete
  2. Suami tengok citer ni hari tu. Susah hati tengok. Action pack sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang action pack.. Kita pun tak senang duduk dibuatnya..

      Delete
  3. kalau kejadian dekat thailand, boleh imagine dasyat dia mcm mna

    ReplyDelete
  4. sedih tgk kisah mcm ni.. setiap negara mesti ada kes jual org

    ReplyDelete
  5. takut nak tengok filem korea macam ni, kalau dalam drama, dia censor juga part yg kejam..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »