Thursday, November 12, 2020

Novel | Perempuan Tanpa Dosa oleh Fatinilam Sari Ahmad

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dramanya Sha tak mampu nak tengok sebab ada babak anak marah mak.. sentap okay nengok babak tu.. Jadinya, sha baca novel dia jelah.. Seronok juga baca novel dia..

Olahan menarik dari penulis walau menggunakan tem,a cliche lelaki miskin kahwin perempuan kaya untuk menutup malu.. Namun olhan yang berbeza dari penulis berjaya membuat Sha baca sampai ke hujung perkataan untuk tahu apakah yang terjadi pada Lily, Usu Sakinah dan Rizal.. Orang ketiga dah tentulah bekas teman lelaki Lily iaitu Eddie, yang jahat dan akhirnya menerima balasan.. Tiada siapa pun yang bebas dari dosa.. Cara kita dibesarkan, kawan-kawan yang kita pilih dan juga bagaimana kita memandang kehidupan.. semuanya memainkan peranan dalam menjadikan kita manusia yang baik..

Sha baca pada 09.11.2020 dan selesai pada 10.11.2020..

Sha pinjam buku Perpustakaan..
Published 2000 by Creative Enterprise Sdn Bhd

7 comments:

  1. Cantik cover buku tu. Perempuan Melayu Terakhir!

    ReplyDelete
  2. Layan juga drama ni kat TV. Hehe

    ReplyDelete
  3. cita ni yg dok main skrg dekat tv kan?

    ReplyDelete
  4. ni yang jadi drama tu kan.. saya nk tngk nnt citer ni..
    xpela lambat sikit dr org lain.. Kamal Adli nye pasal hehe..

    ReplyDelete
  5. aritu ingatkan novel baru sebab karya seni terbit semula.. dah malas nak follow drama dia sebab panjang sgt, tunggu ending je..hehe

    ReplyDelete
  6. Cantik cover buku tu. Kiranya gambar Perempuan Melayu Terakhirlah tu.

    ReplyDelete
  7. See xsuka l kalau ada elemen yg xde moral.. mcm.anak kurang ajar dgn mak,lki lukuk org perempuan.. x auka

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »