Friday, November 6, 2020

Filem Jepun | Not Quite Dead Yet (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang menarik untuk ditonton.. Kisah anak yang membenci ayahnya dan mahikan ayahnya mati.. Semuanya sebab si ayah tak langsung muncul di saat emaknya berdepan dengan kematian.. Walhal ada sebabnya si ayah tak muncul.. Semuanya terbongkar bila si ayah tiba-tiba mati.. Si ayah mati setelah makan pil mati untuk mencari siapakah penjenayah yang membocorkan rahsia syarikat pada orang luar.. Masa ini yang nampak roh si ayah hanya anaknya namun si anak tak dapat mendengar suara.. Memang kelakarlah bila anak dia kena pastikan mayat ayah dia tak dibakar supaya roh tu boleh masuk balik dalam badan.. 

Best filem ini sebab ada mesej yang cuba disampaikan.. Yelah hubungan anak dan ayah, macam manapun tetap tak akan putus.. Komunikasi tu penting sebenarnya.. Kalau tak cakap macam mana pihak satu lagi nak tahu..

Movie: Not Quite Dead Yet
Also Known As: I Tried Dying Once, I Died Once, Ichido Shinde Mita
Director: Hamasaki Shinji
Screenwriter: Sawamoto Yoshimitsu
Genres: Thriller, Comedy, Family
Country: Japan
Release Date: Mar 20, 2020
Duration: 1 hr. 33 min.
Nanase Nobata is in her final year of University. She lives with her father Kei despite their strained relationship. Her father is the CEO of a pharmaceutical company. One day, her father takes a drug which is supposed to temporarily kill him and bring him back to life after two days. His aim was to figure out who is trying to steal key company secrets. However, something goes wrong and Kei comes back as a ghost. Nanase tries to restore his life with the help of Taku Matsuoka who works at Kei's pharmaceutical company. (Source: MyDramaList)

4 comments:

  1. alamakkk... ayah jadi hantu ok lawakkkk kena tgk ni !

    ReplyDelete
  2. lama tak layan citer jepun. wow tahun ni ya keluar, baru lagi ni :D

    ReplyDelete
  3. sedihnya..kalau benci sgt ayah dia jangan doakan mati. tapi nampak best juga drama ni. ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  4. Disebabkan LH memang minat jepun, LH akan tengok 😄

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »