Friday, November 20, 2020

Drama Jepun | Love Distance (2020)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Satu lagi drama pendek yang berjaya Sha tonton.. Kali ini dari Jepun dan bertemakan penjarakan fizikal.. Drama PKP gitu.. Sha tengok secara online dekat DramaCool.. Youtube pun ada tapi sarikata Indonesia.. 

Drama ini mengisahkan sepasang suami isteri yang kena berkerja dari rumah, 3 orang youtuber dan juga seorang fotografer yang kehilangan kerja.. Bila duduk di rumah dan sesekali keluar kita lebih menghargai persekitaran dan orang yang berada dekat kita sebenarnya.. Jarak bukanlah pemisah bila kita boleh saling berbicara dan bersahabat.. Drama ini buat kita rasa bahawa betapa perasaan antara suami dan isteri tu tak akan tergugat sekiranya rasa itu memang jujur dan saling percaya.. Menyukai dan meluahkan tidak bermakna kita mengharap.. Drama ini memang sweet dengan episod yang pendek..

Drama: Love Distance
Also Known As: Love - Distance
Director: Smith
Genres: Life, Drama
Country: Japan
Episodes: 10
Aired: Jun 27, 2020 - Jul 5, 2020
Aired On: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday
Original Network: Paravi
Duration: 9 min.
It is early summer in 2020 at a time when social interaction is restricted and many people are spending time at home. Six people living in an apartment building meet and find themselves relating to each other. Two of them are a couple who have been married for three years – Takiguchi Miwa, a magazine editor who works from home, and her husband Akira, a video producer. They look forward to each day despite the changes in their lives. Akira’s daily routine is to watch the videos of a popular trio on NewTube. The three members actually live on the same floor of the apartment building. Asano Chiaki, a young photographer who lives next door, lost his job due to the coronavirus. He has been spending his days taking photos from the rooftop or verandah, capturing beauty amid the mundane daily life. One day, when he steps out onto the verandah, he sees Miwa watering her flowers on the verandah next door and is attracted to her. (Source: Jdrama Weblog)

1 comment:

  1. atie pun tak boleh nak tgk sari kata indonesia sbb kadang maksud dia lain.. lepas tu confuse sendiri

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »

Review & Rating

Sha's bookshelf: read

Disergah Penunggu Pokok Ara
really liked it
Kali ini tok ketua dan Berahim telah terbuka hijabnya.. Memang lagi teruk lah terasa gangguan..
Dijenguk Hantu Penanggal
really liked it
Kelakar lah kali ini.. Hahaha.. Terbaiklah Christopher sebab erjaya elakkan gigitan penanggal tu.. Siap nak ditanduknya.. hahaha..

goodreads.com