Wednesday, November 11, 2020

Komik | X-Venture Dunia Haiwan II: Sengatan Maut oleh Black Ink Team

Assalamualaikum..
Hye semua..

Antara komik yang menjadi cadangan Sha untuk bacaan anak-anak.. Komik bergambar dengan info menarik mengenai haiwan yang dikisahkan.. Macam buku ini menceritakan serangan labah-labah dan tebuan di dua tempat yang berbeza.. Bagaimana buku ini menyelitkan info mengenai kepelbagaian tebuan, lebah dan labah-lanah.. Antara tebuan dan labah-labah, yang mana agaknya lebih berkuasa.. Sha pinjam ini untuk bacaan anak-anak sepanjang mereka di rumah dan juga bacaan tambahan Sha..

Sha baca pada 09.11.2020 dan selesai pada 10.11.2020..

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published March 2018 by Kadokawa Gempak Starz Sdn. Bhd.

7 comments:

  1. komik kanak2 la selalunya kongsi ilmu kan...

    ReplyDelete
  2. kalau function lebah tahu la untuk proses pendebungaan tapi labah2 tak pernah tahu pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam nie dia terangkan pasal labah-labah yang membiak dengan cepat sampai mengganggu pekerja.. lepas tu dia buat eksperimen secara virtual, lawankan labah-labah dengan tebuan.. Nak tengok serangga mana paling kuat dan bijak.. hehehe

      Delete
  3. Bagus juga buku ni boleh tambah ilmu pengetahuan anak anak sikit tentang lebah, tebuan dan lelabah. Best juga untuk dibaca orang dewasa.

    ReplyDelete
  4. Mesti menarik isi dalam dia kan sha :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »