Saturday, November 14, 2020

Filem Pendek Korea | Nose Nose Nose Eyes (2017)

 Assalamualaikum..
Hye semua..

Bukanlah tak tahu nak tengok apa, cuma rasa macam nak layan filem pendek pula.. Filem pendek ni Sha tengok dekat Youtube je.. Kisah seorang isteri psikopat yang mencederakan suaminya demi mendapatkan duit insurans dan kejadian itu diketahui anaknya yang berumur 10 tahun.. Memang gilalah.. Boleh tengok di 👉 https://www.youtube.com/watch?v=hO5ZzZF3-M0..

Movie: Nose Nose Nose Eyes
Director: Moon Ji Won
Genres: Horror
Country: South Korea
Release Date: 2017
Duration: 13 min.
The terrifying day a ten year old girl witnesses her mother stabbing her father's eyes to get insurance money. (Source: YouTube)


Jiwon Moon's director statement: 
"The idea for Nose Nose Nose EYES! came from an existing female criminal known as 'Lady Uhm.' Lady Uhm stabbed the eyes of her family and blinded them in order to get insurance money. Nose Nose Nose EYES! tries to picture the life of the young girl who has such a mother, and asks the audience the following questions. 'What if your mother is a psychopath who harms your family to get insurance money?' "What if you are a ten-year-old girl living under the absolute influence of such a mother?'"

8 comments:

  1. omg gila!!! sbb nak duit dia buat mcm ni... aduhh kesian anak dia mental abuse

    ReplyDelete
  2. kekadang filem pendek macam ni, lebih berkesan utk kesedaran. setiap scene padat dgn pengajaran.

    ReplyDelete
  3. tgk sinopsis je rasa scary. kehidupan yang menakutkan bagi budak 10 yrs, seharusnya ibu jadi pelindung, tau2 dia lah ancaman lak. reality kehidupan pun kekdg amat kejam

    ReplyDelete
  4. uish seram pula tengok heroin dia.

    ReplyDelete
  5. Seram la mak dia ni.. psiko!

    ReplyDelete
  6. Fuh, memang psiko! Akak tengok tajuk terus terfikir dia ni ada hidung tiga ke? 😂

    ReplyDelete
  7. kalau movie psiko ni nina akan cuba elakkan. skrg ramai org terjebak dr movie2 psiko

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »