Friday, November 20, 2020

Nomik | Young Aisyah 13: Seronoknya Membaca oleh Saridah Hamid, Reja

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kalau korang nak galakkan anak-anak membaca, buku dari siri ini memang terbaik.. Sha baca sebelum bagi Amani dan Imani baca untuk tahu jalan cerita.. Sha tak ikut turutan pun.. Buku siri Young Aisyah ini diterbitkan oleh PTS Junior..

Siri ke 13 ini mengajak pembaca untuk meminati aktiviti membaca.. Bagaimana penulis mengolah jalan cerita memang patut dipuji.. Sha sendiri merasakan bahawa mengapa Sha membaca menjadi lebih menyeronokkan lepas baca buku ini.. Banyak kelebihannya bila kita suka membaca.. Selain mendapat ilmu kita juga dapat mengmembara ke merata tempat melalui buku.. Membaca membuka minda kita kepada banyak perkara..

Sha baca dan selesai pada 17.11.2020..

Novel dan komik digabungkan bersama jadilah nomik.. hehehe..

Ada diselitkan mengenai kelebihan menuntut ilmu dan kepentingan membaca..

Sha pinjam buku Perpustakaan Negara Malaysia..
Published December 2018 by PTS Media Group Sdn Bhd

4 comments:

  1. menarik cik puteri pun suka membaca boleh beli kat dia nanti

    ReplyDelete
  2. sekarang buku2 macam ni memang bagus diterbitkan...sangat bermanfaat

    ReplyDelete
  3. Bagus ni. Boleh masuk list buku utk anak2. Tq sha

    ReplyDelete
  4. Amani dan imani pun mesti suka membaca mcm ibu diorg kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »