Sunday, October 28, 2018

UTube: Inspector Mislan and the UTube Serial Rapes by Rozlan Mohd Noor

Assalamualaikum..
Hye semua..

Terjumpa novel Bahasa Inggeris ini semasa tengah kemas-kemas buku pinjaman dari Perpustakaan Negara Malaysia.. Bila selak-selak dan baca, macam menarik.. Terus melekat di mata Sha.. Walaupun novel ini Berbahasa Inggeris, ada sesetengah bahagian ditulis dalam Bahasa Melayu.. Novel ini merupakan novel ketiga dari siri Inspector Mislan Latif..

Cerita yang disampaikan memang menarik.. Kisah polis Malaysia yang menyiasat kes rogol dan rakam yang dilakukan penjenayah.. Cara olahan yang disampaikan memikat Sha untuk terus membaca.. Disebabkan novel ini berbahasa Inggeris dan kisah yang dibawakan sedikit berat, maka lambatlah sikit pembacaan Sha.. Memang seronok Sha membaca walaupun dalam Bahasa Inggeris.. 

Sha baca pada 24.10.2018 dan selesai pada 26.10.2018..

4 comments:

  1. mesti baca ni macam tengok gerak khas! hehe ke tak pun?

    ReplyDelete
  2. Akak kalau bab-bab kes penyiasatan atau jenayah akak lebih suka tengok daripada baca. Sebab bila baca, akak tend to hilang diri dalam perjalanan kes tu heheheh

    ReplyDelete
  3. Rasa macam kisah detective conan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »