Monday, October 15, 2018

Maya oleh Rekka

Assalamualaikum..
Hye semua..

Jom baca buku seram pula.. Lama dah Sha aim buku ini.. Kebetulan terjumpa masa buat pinjaman berkelompok di Perpustakaan Negara, memang tak lepas peluang lah kan.. Walaupun buku sendiri banyak tak baca lagi.. Tetap nak pinjam buku Perpustakaan juga..

Maya ini psiko betul.. Baca novel ini menyebabkan Sha rasa seram.. Sebab Maya ini seorang perempuan yang mak ayahnya tidak mahu.. Didera emosi sehingga mencederakan diri sendiri.. Kemudian dibuli, dihina dan dicemuh kawan-kawan sekolah.. Sampai tertekan perasaannya dan akhirnya membunuh diri dalam keadaan dendam ya amat.. Mula menghantui mereka-mereka yang menyakitkan hatinya bila ada Myra yang bersimpati dengan nasibnya malah sanggup menyerahkan jasadnya pada Maya untuk memudahkan Maya membalas dendam.. Pergh!! kejam dan seram.. Memang rasa macam reallah..

Sha baca pada 10.10.2018 dan selesai pada 12.10.2018..

 
Sambil baca buku kita makan Bahulu.. Ohsem bahulunya.. :)

16 comments:

  1. moral of the story, jgn buli org nnt org bls balik...habis laa ko hahaha

    ReplyDelete
  2. dua hari je sis habiskan baca. Tengok cerita seram pun kita takut ini pula nak baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha a dua hari.. hehehe.. Baca tak berapa terasa sangat.. Kalau tengok, Sha pun tak berani.. kikiki..

      Delete
  3. Tak pernah tak kagum dengan kak sha.. :) suka baca buku -- ulat buku

    ReplyDelete
  4. terbaek.. nampak seram. tapi bahulu tu lebih menyeramkan bila lapar.. hehe..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Jangan baca sekarang.. Bacalah lepas bersalin ye..

      Delete
  6. nama maya ni teringat maya karin , teringat maya karin teringat pontianak haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. samalah.. Dok terbayang maya karin je bila baca novel ini..

      Delete
  7. erk..saya jgn kata citer seram, buku seram pun na mo baca..kang terbayang2..pakej ngigau yg tak tahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita seram memang kesukaan Sha.. kikiki.. Tapi kenkadang terbayang juga sis..

      Delete
  8. Ok yang ni serius seram. Terus terasa nak cari juga.

    ReplyDelete
  9. seramlak.macam tak sanggup baca...huhuh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »