Sunday, October 14, 2018

Hantu Asrama oleh Ain Maisarah, Azanil Fitri

Assalamualaikum..
Hye semua..

Baca dan terus membaca.. Kali ini pilihan Sha memang buku yang nipis nipis je.. Cepat habisnya dan tak memerlukan masa yang lama untuk dibaca.. Kekangan masa betul bulan ini.. Kikiki..

Hantu Asrama ini kisah budak sekolah yang tinggal di asrama.. Dua kawan karib yang kernya menyakat kawan-kawan lain dengan menyamar jadi hantu.. Disebabkan kenakalan yang luar biasa, akhirnya mereka diganggu dengan hantu betul.. Namun begitu kenakalan itu tidak berhenti disitu sebaliknya mereka mengambil kesempatan untuk pura-pura dirasuk demi mendapatkan cuti untuk balik ke rumah.. Buku ini bukan buku seram sangat lebih pada seram, komedi dan pengajaran.. Sesuai dibaca semua peringkat umur.. Sangat dekat dihati mereka yang pernah tinggal diasrama..

Sha baca dan selesai pada 11.10.2018..

 
Hak milik Perpustakaan Negara Malaysia

Diterbitkan oleh Blink Book Sdn Bhd

12 comments:

  1. teringin nak baca kisah kisah asrama ni, masa sha duk asrama ada jugak yang kena rasuk la paha tercucuk gunting la :3

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Betul tu PC.. boleh gelak gelak walaupun seram..

      Delete
  3. ain maisarah dah tkr genre ke? ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tak tukar genre anis tapi dia tambah genre.. Kikiki..

      Delete
  4. mst cerita yg banyak diceritakan oleh org2 yg tinggal di asrama..

    ReplyDelete
  5. kalau budak asrama baca semua xnak duduk asrama. hehe. teringat masa duk asrama sekolah dulu. kwn suruh bayangkan ada kepala kat atas almari. masa tu ejulz tidur katil atas.. ahaha

    ReplyDelete
  6. sha, nk tnya byknya koleksi buku2..ada tempat simpan ke kat rumah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. ada yang simpan dalam kotak sis.. tak cukup ruang almari dah..

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »