Wednesday, October 24, 2018

English Bokss I Reads

Assalamualaikum..
Hye semua..

Bila kebuntuan datang melanda.. Jomlah tengok perkataan dalam buku.. Melegakan dan juga menenangkan.. Berikut adalah buku dalam bahasa english yang berjaya Sha baca.. Bukunya nipis dan berwarna warni.. Bukan shaja sesuai dibaca oleh kanak-kanak tetapi kita orang dewasa pun bagus.. Menarik dan bahasa Inggeris nya mudah difahami..

Up In The Tree by Margaret Atwood
Buku ini menarik.. Macam sajak pun ada karangan ayatnya berirama.. Senang nak hadam..

Thor & Loki: In the Land of Giants [A Norse Myth] (Graphic Myths And Legends) by Jeff Limke (Illustrations)
Cerita pasal Thor dan juga Loki.. Yang ini komik.. Memang syoklah baca sebab Sha minat si Thor ini.. Kalau versi buku ini nampak lebih detaillah penerangan mengenai hubungan dua beradik ini..

Goodbye, Brecken by David Lupton
Buku bergambar yang ohsem.. Memabntu ibu bapa dalam menerangkan mengenai kematian haiwan kesayangan.. Ada nota untuk ibu bapa di muka surat akhir buku ini..

10 comments:

  1. menarikkkkk...rjin jugk akk bce buku english hheehhe

    ReplyDelete
  2. Kak sha mmg book lover habis ni. ika jeles tgk kak sha punya semangat membaca. hehe.

    ReplyDelete
  3. buku lupton tu mengingatkan sy penulis martha conlon-mckenna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terus Sha google penulis yang anies sebut tu.. hahaha..

      Delete
  4. Sekali sekala layan buku english kan kak sha. Boleh mantapkan lagi english kita.

    ReplyDelete
  5. bestnya sekali sekala dapat baca buku macam ni..hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »