Tuesday, December 7, 2021

Telefilem Melayu | Tanah Kubur Hati Hitam (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Kali ini Tok Adi membantu mangsa dera.. Tok Adi membantu Teja seorang anak istimewa mendapatkan pembelaan kerana didera.. 

Khadijah menghantar Teja ke pusat jagaan kanak-kanak istimewa tanpa bayaran.. Namun bila Khadijah mengambil semula anaknya, dia perasan belakang badan Teja luka teruk seolah-olah didera.. Khadijah membuat aduan pada Tok Adi.. Ini menyebabkan Tok Adi dan seorang peguam mula melakukan penyiasatan.. Norma pemilik pusat jagaan itu menafikan tentang penderaan sebaliknya mengugut Khadijah supaya menarik balik tuduhan.. Tok Adi tetap berkeras menyiasat dan ini menyebabkan salah seorang pengasuh pusat jagaan tu mengaku salah.. Tidak lama kemudian Norma ditimpa penyakit misteri dan mula diganggu bayang-bayang kanak-kanak.. 

Memang menariklah telefilem ini pada Sha..


6 comments:

  1. harap ada di youtube sbb abe kie dah tamatkan astro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita abe kie...melopong jelah baca sinopsis haha

      Delete
  2. ni macam kes bella je. Ada lagi ek tanah kubur ni. Lepas ni boleh buat movie pulak

    ReplyDelete
  3. Dulu selalu tenguk tanah kubur kat oasis. sekarang dah jadi telefilem lah pulak. Banyak pengajaran dalam tanah kubur ni. Menginsafkan supaya jangan kita menganiaya orang balasannya...dijauhkan le hendaknya

    ReplyDelete
  4. Tunggu tayang di Ria atau Prima sebab tak langgan Citra

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »