Sunday, December 19, 2021

Shopee | Ubi Kemili

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sembang pasal ubi badak asalnya dengan kawan pejabat.. Dari satu jenis ubi ke satu jenis ubi sampailah tersebut pasal ubi Kemili ini.. Sha pun sajalah cari dekat shopee.. Tak sangka ada orang jual dan harganya tak adalah mahal.. 1kg RM10.90 je.. Campur postage RM12.63.. Kira okaylah kan.. Saja nak cuba rasa.. Bila dapat, Sha bawa balik dan rebus.. Kemudian bawa ke pejabat, makan dengan kawan-kawan sekerja.. Rasa dia tak ada rasa apa.. hahaha.. Kena cicah dengan gula atau sambal baru sedap..

1 kilo ubi yang dibubuh dalam kotak.. 

4 comments:

  1. ooo..ubi kemili namanya ya? sebab kat kampung panggil lain.. nak sebut pun segan..hahaah

    ReplyDelete
  2. wahh kat shopee pon ada jual ye. mak syu suka buat gulai ikan dgn ubi kemili. sedappp

    ReplyDelete
  3. Tempat wak panggil kentang jembut
    Boleh masukkan dalam gulai asam pedas , masak lemak atau kari

    ReplyDelete
  4. dah lama x makan..dulu ofismate ada bawa, dia rebus je..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »