Thursday, December 2, 2021

Telefilem Melayu | Saka MySejahtera (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sebuah cerita yang seram tapi kelakar.. Bak kata tok ketua, matlamat tak menghalalkan cara.. Sebuah kampung tiba-tiba diganggu hantu.. Siang malam hantu muncul mengganggu orang kampung.. Amaran yang diberikan oleh hantu ialah pemakaian pelitup muka, duduk rumah dan scan mySejahtera.. Ye, hantu mengganggu mereka yang tak mematuhi SOP.. Walaupun tok bomoh datang menghalau hantu namun hantu-hantu tetap mengganggu.. Mereka yang tak mematuhi SOP sahja yang diganggu.. Memang dah boleh dijangka pemilik hantu tu..

JUDUL : SAKA MYSEJAHTERA
WAKTU SIARAN : Sabtu, 27 November 2021, 9:00 malam
RANGKAIAN : Astro Citra - Citra Exclusive
PENULIS SKRIP : Epy Kodiang
PENGARAH : Azhari Zain
PRODUKSI : Arie Zaharie Production Sdn Bhd
PELAKON : Zahiril Adzim, Aziz M Osman, Fadhli Masoot, Atikah Suhaime, Arie Zaharie, Tuan Asmawi, Bohari Ibrahim 

SINOPSIS SAKA MYSEJAHTERA
Satu dunia dilanda Covid 19. Tidak terkecuali di Kampung Keras Kepala. Malah mereka juga dilanda serangan hantu di musim pandemik. Hantu dan saka itu sering menganggu orang kampung yang tidak mengikut SOP. Remy, seorang pemuda kampung dan merupakan anak kepada tok penghulu memulakan penyiasatan siapakah dalang di sebalik semua kejadian tersebut.

4 comments:

  1. Sempat EPy Kodiang menulis skrip ye..kreatif betul

    ReplyDelete
  2. dah rekod, tapi lum tgk lagi...best ke? mcm kelakar je..

    ReplyDelete
  3. Kelakor lah hantu pun ikut SOP

    ReplyDelete
  4. hahaha hantu pun geram tengok penduduk kampung keras kepala ni

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »