Thursday, September 15, 2022

ebook | Sumpah oleh Shaz Johar

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sebuah cerita yang buat Sha pening sebenarnya tapi masih boleh layan.. Kisah perkahwinan antara Lela yang baru berusia 12 tahun dengan Pak Hadir yang dah berusia.. Memang tak patut pun sebenarnya sebab Lela tu terlalu muda.. Zaman dulu-dulu, okaylah.. Zaman sekarang memang tak patutlah.. Sepatutnya Lela bersekolah, bermain bersama kawan-kawan.. Ada beberapa perkara yang berlaku awalnya Sha ingatkan sekadar bayangan tapi rupanya ada maksud tersirat yang ingin penulis sampaikan.. Memang berat gilalah buku ini.. Sampai Sha sendiri pening nak buat review.. Hahaha.. Tapi sangat tak sesuai dibaca bebudak.. Ada beberapa bahagian terlalu detail penulis sampaikan..

Sha baca pada 12.09.2022 dan selesai pada 14.09.2022..

Published June 25, 2020 by Buku Fixi
Sha baca menggunakan aplikasi Oakbee Buffet..

1 comment:

  1. Okey ... akak budak-budak lagi ni. Tak boleh bacalah, kan? ­čśé

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »