Thursday, September 1, 2022

Air Soya Sejuk & Panas, Taufu Fa, Selisik Selangor

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha nak kongsikan satu kedai yang menjual air soya dan taufufah.. Air soyanya asli, bila kita beli baru dia bubuh air gula dan ais.. Pilihan air gulanya pula ada gula merah, sirap dan gula putih.. Taufu fah dia pun dijual asli dengan air gulanya dibungkus berasingan.. Harganya pun masih okay dan berbaloi untuk dibeli.. Kedai air soya ini terletak berdepan dengan simpang nak ke sekolah agama Selisik, Selangor..

Mula berniaga jam 8 pagi hinggalah habis jualan..

Kedai air soyanya..

RM3 - Soya (dengan gula merah)
Sebelum minum, goncang dulu..

Taufu fah gula merah.. - RM2.50
Air gula dia asing, nak makan baru tuang..

Air soya (sirap) - RM3

Selepas digoncang jadi macam air bandung.. hehehe..

Taufu fah - RM2.50
Taufu fah ini memang dijual asing air gulanya.. Bila nak makan baru kita tuang..

4 comments:

  1. sedapnya dah lama tak makan taufu fa... kadang kalau air gulanya manis sgt jadi tak sedap lak, bagu jugak dia asingkan gitu

    ReplyDelete
  2. Sedapnya. Lama dah tak makan taufu fah.

    ReplyDelete
  3. Sedapnya. Favourite mak saya ni.

    ReplyDelete
  4. murah lagi lah harga taufufah dekat sana ek baru RM2.50 satu bekas.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »