Tuesday, September 20, 2022

Tongmo Ulu Bernam, Selangor

Assalamualaikum..
Hye semua..

Semalam lepas hantar anak-anak ke sekolah agam, sajalah Sha lajak ke Ulu Bernam.. Lama dah nak rasa tongmo area sini.. Singgahlah beli sebungkus.. Menariknya tongmo dekat sini sebab dia bagi jeruk betik.. Jujur Sha cakap tongmo dia memang sedap.. Perapan pada daging dia tu memang best.. Makan pula dengan sos dan jeruk betik tu, lagi terangkat jadinya.. Cuma satu je Sha nak komen, Tongmo dia liat.. Jenuhlah nak mengunyah.. Ini je satu sebab yang buat Sha tak rasa nak beli lagi.. Sayanglah..

RM12 - sebekas ini

5 comments:

  1. Kalau saya pun potong markah kalau daging liat.
    Saya pernah cuba tongmo tapi pencicah manis macam dominasi rasa. Atau memang manis betul?

    ReplyDelete
  2. Lama dah LeYa tak makan Tongmo... Tiba-tiba tengok ni macam teringin pulak... Hehehe..

    ReplyDelete
  3. First time dengar tongmo... terk betul saya kan. Sekali baca macam tangmo (nida), kali kedua baru baca betul: tongmo.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »