Wednesday, July 10, 2019

Duke: Inspector Mislan and the DUKExpressway Murders (Inspector Mislan Latif #2) by Rozlan Mohd Noor

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sebelum ini Sha dah baca 3 buku dari penulis ini dan Sha suka cara penulis menyampaikan cerita..  Semuanya menarik.. Bila jumpa yang ini, memang tak lepas peluanglah untuk baca.. Macam biasa, lambat sikitlah sebab baca buku lain sama.. Hati tak berapa stabil tu yang baca dua, tiga buku serentak sambil tengok drama China dan Korea.. 

Kali ini cerita pasal pembunuhan dalam kereta yang dibuat seolah-olah bunuh+bunuh diri.. Memang terror lah pembunuh buat kerja.. Tapi terror lagi polis jalankan tugas.. Kalau tengok perkemvangan memang nampak macam berkaitan politik.. Bila kes selesai motif dia memang luar jangkaan Sha lah.. Namun seperti yang dikata oleh Inspektor Mislan, apa pun sebabnya tak ada siapa pun yang layak dibunuh.. Manusia tak ada hak untuk ambil nyawa manusia lain..

Sha mula baca pada 29.05.2019 lepastu Sha berhenti dan sambung semula pada 11.06.2019.. Sha tamatkan pembacaan pada 08.07.2019.. Itupun setelah memaksa diri untuk baca dan baca.. Baca juga demi melupakan apa yang ada dalam hati.. Worse feelings ever..

Pinjam dengan Perpustakaan Negara Malaysia

11 comments:

  1. teruknya perangai... igt nyawa sng2 je nk bunuh

    ReplyDelete
  2. menarik, sejak dh tua2 ni jarang baca novel cinta, minat lg novel penyiasatan gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok sesekali layan novel penyiasatan nie..

      Delete
  3. rajinnya membaca.. kalau sy memang la malaih..mesti ada banyak novel kat rumah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerja dalam perpustakaan, akses pada buku tu senang sarah.. kat rumah pun memang ada mini library.. hehehe.. tu yang rajin membaca..

      Delete
  4. wahhh banyak sungguh da akak ni da khatam ya.. sy ni bole kira...setahun sekali dua ja sis hehe tapi membaca ni bagus

    ReplyDelete
  5. Saya salah seorang peminat novel penyiasatan tapi tak pernah lagi baca buku daripada penulis Rozlan Mohd Noor.

    ReplyDelete
  6. Baca buku pun salah satu terapi jiwa..

    ReplyDelete
  7. Baca buku pun salah satu terapi jiwa..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »