Monday, July 15, 2019

China | Memory Lost (S1)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini bersiri.. Ada 3 siri dan ketiga-tiganya daling berkaitan.. Kalau nak tengok memang Sha cadangkan untuk tengok ketiga-tiganya sekaligus.. Boleh tengok terus dekat http://www2.fastdrama.me/memory-lost..

Untuk siri yang pertama ini lebih pada pertemuan semula antara Han Chen dan Bai Jin Xi.. Kedua-duanya hilang ingatan antara satu sama lain.. Mereka saling berkerjasama untuk menyeledaikan kes yang ternyata didalangi sendiket yang lebih teratur.. Kes pertama berjaya mereka selesaikan tapi dalang sebenar masih berjaya bersembunyi.. Kes pertama ini unik sebab penjahat merogol dengan cara memukau mangsa untuk melalui mimpi yang indah dan meletakkan kesalahan itu pada orang lain.. memang kejamlah cara perogol ini buat kerja..

Kes kedua pula tergantung dan bersambung dalam siri yang kedua..

Memory Lost | 24 October 2016 | 12 episodes | Detective, Mystery, Romance | CH Drama |
Sinopsis | Brilliant police officer Han Chen searches tirelessly for his lost fiancée – despite his amnesia, and despite everyone else insisting that this woman does not exist. His search leads him to Bai Jin Xi, a sunny girl working as a police detective and whose mysterious past is as full of secrets as Han Chen's own.

12 comments:

  1. Macam menarik. Ni kalau tgk boleh terjebak nak tgk semua siri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun.. sha tengah habiskan drama Korea baru nak sambung drama nie balik.. hehehe

      Delete
  2. Tengok kat mana ni Kaksha? Netflix ada ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti dekat netflix ada ke tak..
      Akak tengok dekat http://www2.fastdrama.me/memory-lost

      Delete
  3. teringat terus filem The Vow, hilang ingatan jugak based on true story

    ReplyDelete
  4. hero dia muka dari sisi mcm kwon sang woo hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan-akan ye.. Dua-dua ada keistimewaan.. hehehe

      Delete
  5. jahatnya guna ilmu pukau untuk rogol orang. Dah macam kes orang minyak

    ReplyDelete
  6. Menariknya.. Mana nak tgk cite Ni ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tengok online mamapp di http://www2.fastdrama.me/memory-lost

      Delete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »