Monday, July 22, 2019

Innocent Witness (2019)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang sangat menarik walaupun ceritanya ringkas sahaja.. Kisah seorang peguam yang jujur tapi berubah sebab desakan hidup namun kembali menjadi seorang yang jujur dan berpegang pada prinsip setelah bertemu dengan kanak-kanak autism yang menjadi saksi dalam satu kes pembunuhan.. Bagaimana peguam itu terpaksa melalui semula bicara di mahkamah demi menjatuhkan hukuman pada pesalah sebenar dan membantu pendakwaraya memenangi kes dan menerima hukuman disebabkan salah paraktis.. Hubungan antara peguam dan kanak-kanak autisim tu berjaya menyentuh perasaan Sha yang menonton.. Memang seronok dan tak terasa masa berlalu.. Sesuai tontonan seisi keluarga..


Movie: Innocent Witness
Country: South Korea | Release Date: Feb 13, 2019 | Duration: 2 hr. 9 min. | Native Title: 증인 | Also Known As: Jeungin , Witness | Screenwriter & Directors: Lee Han | Screenwriters: Moon Ji Won | Genres: Law, Drama
Sinopsis | An old man suffering from depression is found dead, and his housekeeper, Mi Ran, is charged with the murder. Mi Ran's defense attorney, Soon Ho, is surprised to learn the only witness to the crime is Ji Woo, a teenage girl with Asperger’s. Will Ji Woo be able to take the stand and provide a valid statement? Add Synopsis In Spanish

6 comments:

  1. mcm menariks....leh layan. tq for sharing dear!!!

    ReplyDelete
  2. drama korea kalau bab2 kehakiman, peguam dan keadilan mmg best... ada je cerita dia nk ketengahkan. sbb tu smpi sekarang sy x move on dgn drama Lawyers walaupun drama tu usianya dah lbh 10 thn hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Anies.. Diorang bab ini memang ohsemlah.. best eh drama Lawyers tu.. siapa ek pelakon dia..

      Delete
  3. macam menarik walaupun plot dia agak cliche

    ReplyDelete
  4. cerita baru jugak nie.. nanti nk tgk..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »