Friday, July 26, 2019

Have a nice Dessert! (2018)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sejak ada data internet 40 GB setiap bulan ini, memang Sha rajin layan KDrama dekat Youtube je.. Novel pun dah jarang baca.. Hahaha.. Selalunya layan drama yang pendek-pendeklah.. Kali ini terjumpa pasal dessert.. Pergh!! Melelh air liur tengok dessert yang dia tunjuk dalam drama ini.. Dramanya pendek je, 10 episod.. Setiap episod lebih kurang 15 minit je.. Dramanya manis dan comel umpama manisan yang ditunjukkan.. 

Walaupun nampak macam drama ini ringan tapi dekat episod 2 dah boleh tengok ada permasalahan yang berat.. Macam realitinya.. Bila orang pos gambar dekat media sosial, ada je cyberbully yang akan mulakan sesi pembulian.. Walhal orang yang berkongsi tu tak ada niat pun nak menunjuk atau apa.. Sekadar berkongsi je.. Namun komen-komen mengutuk umpama dialah yang bagus pasti ada.. Satu lagi masalah yang dimbulkan ialah diskriminasi gender.. Bos perempuan di tempat kerja yang lebihkan pekerja lelaki dari perkerja perempuan..

Special: Drunk in Good Taste
Also Known As: #Jotmattaeng: Joeun Masse Chwihada , #Have a nice Dessert! , Have a Nice Dessert!
Genres: Food, Friendship, Comedy, Romance, Life, Youth
Country: South Korea
Episodes: 10
Aired: Dec 24, 2018
Aired On: Monday
Network: tvN, vLive
Duration: 15 min.
Sinopsis: Chong Nam begins her first year at a university in Seoul. She came from South Chungcheong Province to attend the university. She loves eating desserts. Yeon Nam is a first year student at the same university. They also study the same major. Chong Nam and Yeon Nam become friends and develop romantically.

2 comments:

  1. Masa baca tajuk entri tu saya ingatkan Kak Sha nak cerita tentang makanan😂. Rupa-rupanya cerita tentang drama.

    ReplyDelete
  2. ok esok lepak kt rumah bleh lah layan sat😊

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »