Saturday, July 20, 2019

Perak, Teman Datang! oleh Sylvia Chin

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku/komik yang sangat menarik.. Menceritakan tempat-tempat menarik yang ada di Negeri Perak melalui komik berwarna.. Memang teruja membacanya.. Ada sesetengah tempat yang ditunjukkan, Sha tak pernah pergi lagi.. Bila baca buku/komik ini terus rasa nak pergi.. Nampak gayanya kena rancang percutian pendek untuk menjelajah tempat-tempat ini.. Hehehe.. Sha cadangkan pada korang yang nak melawat Perak untuk miliki buku/komik ini.. Sangat membantu..

Sha baca dan selesai pada 19.07.2019..

Sha pinjam Perpustakaan Negara Malaysia..
Published May 2017 by Lejen Komik (first published 2017)

14 comments:

  1. belum pernah sampai Perak lagi..
    great sharing sis!

    ReplyDelete
  2. aida lom abis tawaf perak.
    nanti nak ke sana lagi.
    perak kat besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sha yang duduk di Perak pun tak habis tawaf lagi Aida.. hehehe

      Delete
  3. bestnya ada buku macam ni,, negeri perak je ke ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada a few negeri lagi tapi dalam bahasa Inggeris..

      Delete
  4. Saya dah pernah ke Perak. Masa naik Cameron dulu, turun Perak jap. Tapi masih banyak tempat yang belum diexplore.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak lagi tempat yang boleh di explore di Perak nie..

      Delete
  5. Bagus komik macqm Ni beh Tau Tempat menarik di perak

    ReplyDelete
  6. ada satu komik BI tp budak tempatan. dia buat mcm ni jg...terlupa nama penulisnya (perempuan)

    ReplyDelete
  7. komik yang menarik ni...mana lah nak carii...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »