Wednesday, May 11, 2022

Arabian Kitchen: Pes Mesri Bookhari

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha kan ada kongsi pasal Pes Percuma Sempena Ramadan yang Sha dapat bulan lepaskan.. Ini salah satu pes yang Sha masak semasa tetamu datang beraya ke rumah.. Sha tambah ayam bakar dan sup ayam.. Anak-anak Sha suka makan nasi arab dengan sup ayam.. 

Rempah dan beras (500g)

Pes rempah..

Nak mudah didihkan dalam periuk nasi elektrik bersama 700ml air..

Bila dah menggelegak, masukkan beras yang dah direndam selama 30 minit..

Dah siap.. Bolehlah makan bersama ayam bakar atau apa-apa sahaja lauk yang anda suka.. Mudahkan..

4 comments:

  1. mudah betul nak masak bila ada pes macam ni.

    ReplyDelete
  2. Sekarang makin senang untuk masak bila ada pes macam ni.

    ReplyDelete
  3. Nampak sedap je nasi tu, Kak Sha.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »