Saturday, May 7, 2022

Drama Korea | A Superior Day (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini pendek dan padat.. Menarik gila bila 2 pembunuh menjadikan seorang bomba sebagai alat untuk mereka saling membalas kejahatan.. Kisah bermula bila bomba tu dengan tak sengaja terserempak pembunuh pelukis yang baru sahaja melakukan pembunuhan.. Namun ingatannya tak berapa jelas dan bini dia yang juga kerja polis tak bagi untuk dia terangkan apa yang dia nampak demi keselamatan bomba tu dan keluarga dia.. Malangnya pembunuh pelukis tu mengekori keluarga bomba tu dan menetapkan sasaran terakhirnya ialah anak bomba tu.. Kisah mula jadi rumit bila anak bomba tu diculik selepas pembunuhan berlaku di kawasan apartment mereka.. Bomba tu ingatkan pembunuh pelukis yang pernah dia jumpa yang culik anak dia.. Malangnya yang culik anak bomba tu adalah pembunuh upahan yang bengang dengan pembunuh pelukis tu... Hahaha.. Ini bukan spoilert alert tau, memang dari awal drama dah boleh agak siapa pembunuh cuma motif kenapa pembunuh upahan tu bengang dengan pembunuh pelukis tu je kena tengok baru tau.. Selain itu boleh tengok emosi dan kesungguhan bomba tu dalam cuba menyelamatkan anak dia.. Dalam masa yang sama ada sat babak di mana rakan anak dia kena bunuh tu agak sedihlah pada Sha.. Memang lain dari yang lainlahdrama Korea ini.. Bolehlah untuk buat kita rasa geram dan bengang..

Drama: A Superior Day
Also Known As: Uwolhan Halu
Screenwriter: Lee Ji Hyun
Director: Jo Nam Hyung
Genres: Thriller, Mystery, Psychological, Drama
Country: South Korea
Episodes: 8
Aired: Mar 13, 2022 - May 1, 2022
Aired On: Sunday
Original Network: OCN
Duration: 60 min.
Lee Ho Cheol is a regular firefighter. When news begins to surface about a serial killer, He Cheol is approached by a stranger who informs him that his neighbor, Kwon Shi Woo, is the likely culprit. Unbeknownst to Lee Ho Cheol, that stranger is a contract killer. Soon Lee Ho Cheol finds himself dangerously caught between the two. 
(Source: MyDramaList)

~~ Adapted from the novel "Superior Day" (우월한 하루) by Team Getname (팀 겟네임).~~

3 comments:

  1. lama tak tengok drama korea sejak puasa ni. hehe

    ReplyDelete
  2. lapan episode jeee????? alahhh jangan macam niii, menggoda betul nak tengok k-drama... lama dah x tengokkkkk lagi-lagi yg thriller ceni

    ReplyDelete
  3. sian bomba tu tak pasal2 jd sasaran

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »