Wednesday, June 10, 2020

Fasa 6 PKPP | Day 1

Assalamualaikum..
Hye semua..

Hari ini secara rasminya bermulalah fasa baru untuk kita semua.. Fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan.. Fasa dimana kita masih lagi perlu mematuhi SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan bagi memastikan wabak covid 19 ini dapat dikawal..

Hari ini rasa macam nak gelak pun ada, nak nangis pun ada.. Radio ini macam nak main-mainkan perasaan pula.. Kemain semangat dia putarkan lagu Balik Kampung.. Bukan sekali tau, 5 ke 6 kali jugalah yang terdengar.. Yang tak dengar tak tahulah.. Hati-hati ye yang mana dah bergerak menuju ke kampung tu.. Jaga SOP.. 

Penat fikir SOP untuk menerima kemasukan pelajar nanti.. Bukan mudah nak mengawal bila yang lebih tua pun tak pandai nak aptuh SOP ini kan pula yang muda remaja.. Adoi.. Sabarkanlah hati..

Selamat kembali berkerja, Selamat pulang ke kampung.. Semoga kita semua sentiasa selamat.. Aamiin..

9 comments:

  1. Huhu dah fasa 6 kitakan.. moga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  2. Keluarga wak buat masak2 raya kali ke-dua hari Sabtu ni
    Semua balik.

    ReplyDelete
  3. Jaga diri selalu...! Amalkan self-hygiene dan jangan lupa penjarakkan sosial. #Staysafe always ya!

    ReplyDelete
  4. Hehe tengah membayangkan jugak nak jalankan sop kat bebudak sekolah tu - penjarakan sosial, basuh tangan selalu kat sekolah etc

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  5. tahu tak apa. Aien nak balik Miri, Sarawak.. Tiket mahal!!!! T^T

    ReplyDelete
  6. bukan kat radio, kat tv pun sama. sampai jemu nak dengar. last tutup je baru rasa aman sikit..haha

    ReplyDelete
  7. betul tu. ramai gak kawan2 balik kg..happy for them. Ayu pun weekend ni masak menu raya sekali lagi..sbb adik2 yg x balik ari tu request

    ReplyDelete
  8. kami lepas ni pun dah kena mula masuk kerja seperti biasa...insyallah mereka ikut SOP nanti tuh, katanya terpelajar kan...

    ReplyDelete
  9. Semoga dipermudahkan urusan untuk bekerja, Kak Sha.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »