Tuesday, June 23, 2020

Filem USA | Blade II (2002)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem kedua dari trilogi Blade.. Kali ini Blade terpaksa berkerjasama dengan geng vampire untuk menghapuskan vampire baru yang lebih ganas dan kejam.. Dalam masa yang sama Blade juga mencari rakan dan mentor beliau iaitu Whistler yang diculik geng vampire.. Mujurlah Blade dapat pulihkan Whistler dari kadi vampire.. 

Bukan mudah berkerjasama bila mereka saling mengesyaki.. Namun kejutan yang lebih besar bila ada pengkhianat bersembunyi di samping Blade.. Akhirnya Blade yang tertangkap.. 

Sha suka tengok filem ini bahagian lawan-lawan dia.. Power dan mengasyikkan.. Seronok tengok Blade tu berlawan guna pedang dan peralayan lain.. 

INFO
Title: Blade II
Year: 2002
Rated: R
Runtime: 117min.
Countries: Germany, USA
Genres: #Action, #Horror, #Sci-Fi, #Thriller
Director: Guillermo del Toro
Writers: Marv Wolfman, Gene Colan, David S. Goyer
Actors: Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela

Plot: A rare mutation has occurred within the vampire community. The Reaper. A vampire so consumed with an insatiable bloodlust that they prey on vampires as well as humans, transforming victims who are unlucky enough to survive into Reapers themselves. Now their quickly expanding population threatens the existence of vampires, and soon there won't be enough humans in the world to satisfy their bloodlust. Blade, Whistler (Yes, he's back) and an armory expert named Scud are curiously summoned by the Shadow Council. The council reluctantly admits that they are in a dire situation and they require Blade's assistance. Blade then tenuously enters into an alliance with The Bloodpack, an elite team of vampires trained in all modes of combat to defeat the Reaper threat. Blade's team and the Bloodpack are the only line of defense which can prevent the Reaper population from wiping out the vampire and human populations.

5 comments:

  1. Tak pernah tengok cerita ni, takut tak mampu absorb hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Kalau tak suka gore, better jangan tengok..

      Delete
  2. best cerita ni. genre camni antara filem kegemaran saya

    ReplyDelete
  3. memula tgk poster ni sy igt kan penyanyi Puff Diddy hahahaha sbb mcm serupa je

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »