Tuesday, June 2, 2020

Day 76 | Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat

Assalamualaikum..
Hye semua..

Alhamdulillah.. Sehari lagi berjaya dilalui dengan jayanya.. Hari ini tak terlajak tidur.. Dapatlah masak sambal ikan buat sahur.. Encik suami dah selesai puasa enam.. Beliau mula awal dari Sha.. Tak ada nak ganti kan.. Sha ada lagi 2 hari.. Hari ini selesaikan banyak hal.. Nak DIY tingkap.. Tukar tayar kereta dan shopping aiskrim.. hehehe..

Menu sahur sha.. Makan dengan nasi..

Tukar tayar kereta.. Dah botak sangat dah tayar.. Bearing pun kena tukar.. Dah teruk sangat dah..

Stok kudap-kudapan.. Boba tu wajib beli kalau jumpa.. Suka pula Sha dengan rasa dia.. Sha bukanlah peminat teh tealive tapi aiskrim ini memang jatuh cinta habis..

Makanan ini diberikan unit asrama dekat encik suami untuk makan tengahari tapi dimakan waktu berbuka.. Alhamdulillah masih elok..

Ini pula menu berbuka Sha.. 4 ketul karipap sardin bersama sup ekor.. Tak lalu nak makan nasi..

Kudapan tambahan.. Buah mangga dan jambu tanpa biji.. Sekilo RM6 sahaja..

7 comments:

  1. puasa 6 yer
    selamat berpuasa 6

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    Selamat berpuasa 6

    ReplyDelete
  3. pastikan ambil makanan sihat n segar. Alhamdulillah abe kie pun dah selesai posa 6. isteri je blom sbb uzur.

    ReplyDelete
  4. walaupun simple tapi sedap semuanya... geramnya nengok aiskrim tuh semua kak oi

    ReplyDelete
  5. Ayu pun baru mula... he he he. Ayah dah abis dah.

    ReplyDelete
  6. sy pon baru tukar tayar kete.. haha..

    byknya borong aiskrim!

    ReplyDelete
  7. Walaupun simple masakan, tapi tetap mengenyangkan.. Banyak betul aiskrim, yang boba tue saya tak try lagi..

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »