Tuesday, June 20, 2017

Amani & Puasa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tulis entry ini untuk kenangan Amani dan juga Sha..
Alhamdulillah tahun ini tahun pertama Amani mula berpuasa..
Amani sendiri yang request nak puasa..
tiada paksaan atau suruhan dari kami..
Dua minggu sebelum puasa lagi Amani dah excited..

Jadinya bila mula puasa memang Sha akan suruh Amani tidur awal..
Senang nak bangunkan dia sahur..
Tapi tu lah.. Menu feveret dia Telur mata, kicap dengan nasi..
Kalau tukar pun ayam goreng, nasi dengan kicap..
Sesekali Sha buat nasi goreng, dia terpaksa makan..

Adalah beberapa hari yang Amani tinggal puasa..
Sha pun tak adalah nak suruh dia puasa penuh..
Ikut kemampuan dia..
Tak puasa ini pun sebab godaan Imani..
Imani ni boleh tahan nakal juga nyakat kakak dia..
Kadang saja je dia sua airlah.. Rotilah..
Manalah kakak nak tahan.. Hehehe..
 
Semoga Amani akan terus berpuasa untk tahun-tahun yang akan datang..
Aamiin.. Aamiin..
 
 
Muka baru bangun tidur, pastu kena makan.. Hehehe

8 comments:

  1. Wah, bagusnya Amani berpuasa... =)

    ReplyDelete
  2. Bagusnyaaa... Belajar dari awal ni, insyaallah tahun dpn boleh tu puasa penuh.. :)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..wani dah start puasa penuh masa tabika..tahun ni tahun kedua dia puasa penuh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »