Shoplinks.Asia

Tuesday, June 20, 2017

Amani & Puasa

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sha tulis entry ini untuk kenangan Amani dan juga Sha..
Alhamdulillah tahun ini tahun pertama Amani mula berpuasa..
Amani sendiri yang request nak puasa..
tiada paksaan atau suruhan dari kami..
Dua minggu sebelum puasa lagi Amani dah excited..

Jadinya bila mula puasa memang Sha akan suruh Amani tidur awal..
Senang nak bangunkan dia sahur..
Tapi tu lah.. Menu feveret dia Telur mata, kicap dengan nasi..
Kalau tukar pun ayam goreng, nasi dengan kicap..
Sesekali Sha buat nasi goreng, dia terpaksa makan..

Adalah beberapa hari yang Amani tinggal puasa..
Sha pun tak adalah nak suruh dia puasa penuh..
Ikut kemampuan dia..
Tak puasa ini pun sebab godaan Imani..
Imani ni boleh tahan nakal juga nyakat kakak dia..
Kadang saja je dia sua airlah.. Rotilah..
Manalah kakak nak tahan.. Hehehe..
 
Semoga Amani akan terus berpuasa untk tahun-tahun yang akan datang..
Aamiin.. Aamiin..
 
 
Muka baru bangun tidur, pastu kena makan.. Hehehe

8 comments:

  1. Wah, bagusnya Amani berpuasa... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia yang paling teruja, shikin.. hehehe

      Delete
  2. Bagusnyaaa... Belajar dari awal ni, insyaallah tahun dpn boleh tu puasa penuh.. :)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..wani dah start puasa penuh masa tabika..tahun ni tahun kedua dia puasa penuh

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Family Blogger

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI