Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

Wednesday, June 28, 2017

Raya 2017 #1

Assalamualaikum..
Hye semua..

Salam Aidilfitri semua..
Tahun ini giliran rumah MIL..
Tapi sha okay je sebab rumah ayah dekat.. Dalam 30 minit da boleh sampai..
Rutin Raya Pertama kalau kat umah MIL..

Pepagi masak rendang dan sup ayam..
MIL nak buat meehoon sup je..
Ada ketupat palas dan lemang 4 batang..
Kakak ipar bawa nasi impit dengan kuah kacang..

Lepas solat raya, gi umah adik MIL, sebelah rumah je..
Kemudian baru gerak gi rumah ayah Sha..
Salam-salam dengan Ayah, adik-adik dan ipar..
Baru gerak gi rumah saudara mara sebelah arwah ibu..
Dekat pukul 6 lebih gerak balik gi rumah MIL..

Rumah MIL, raya pertama memang penuh..
Ada je saudara mara dengan kawan-kawan MIL datang..
Memang meriahlah.. Malam kami tak kemana..
Duduk rumah je.. Kepenatan..
Lagipun ada tragedi..

Malam Rayalah dia nak buat hal..
Saluran air dekat bilik air tersumbat..
Jenuhlah encik suami baiki..
Sampai pukul 12 malam baru settle..
Itupun untuk separuh jalan je..
Sebab barang tak cukup kena sambung nanti..

 Tema kami sekeluarga #biru

Yang baju merah tu adik bongsu Sha dan isterinya..
Tahun ini kami beraya tanpa Ibu buat pertama kalinya..
Sebagai kakak yang sulung, Sha lah yang membantu adik-adik dari jauh..

12 comments:

  1. Selamat hari raya Sha ...
    serba biru nampak.
    cheers.

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidilfitri..
    have a blast syawal =)

    ReplyDelete
  3. terasa sedikit meriah raya tahun ni kan sha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berapa sangat Lea.. Tapi meriahkan juga..
      Yang tiada tetap tiada..

      Delete
  4. Selamat Hari Raya Aidilfitri 😄

    ReplyDelete
  5. Sama lah kita. Tahun ni raya pertama di rumah MIL. Tp 10 minit je dr rumah mak Ana. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahkan Ana bila dekat nie.. hehehe..

      Delete
  6. wah tema biru..sedapnya bihun sup tue...selamat hari raya sha

    ReplyDelete
  7. sha dgn asben sekampung ke?
    dekat aje rumah, 30 minit.
    best la gitu, sha.
    takde masalah nak pilih turn raya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI