Friday, June 30, 2017

Ubat Cacing

Assalamualaikum..
Hye semua..

Anak korang makan tak ubat cacing?
Anak Sha Amani makan ubat cacing masa sekolah PASTI..
Masa umur dia 4 tahun..
Imani pun ada dapat.. Tapi dia bagi ubat biji..
Memang taklah sikecik tu nak makan..
Lepas tu kami pun lupa..

Dua minggu ini, Imani kurang makan..
Asyik minum susu je..
Kalau makan pun 2,3 suap sahaja..
Bila balik kampung, opahnya bisinglah..
Kami pun carilah ubat cacing yang jenis cecair..
Mujurlah Imani okay je minum ubat tu..
Terus minum dari botol..
Sebab satu botol tu memang untuk satu dos.. sekali minum..

Harapnya selera dia okay baliklah..
Susah hati juga bila dia tak mahu makan..
Badan dia susut sikit..



3 comments:

  1. 6 bulan sekali kan kena bagi ubat ni? Saya tak pasti...

    ReplyDelete
  2. kalau budak macam setahun sekali....dewasa 6 bulan sekali

    ReplyDelete
  3. a'ah la sha.
    ijat dah lama x diberi ubat cacing :(
    terlupa la.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »