Shoplinks.Asia

Shoplinks.Asia


Simple Hijab

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Friday, June 30, 2017

Ubat Cacing

Assalamualaikum..
Hye semua..

Anak korang makan tak ubat cacing?
Anak Sha Amani makan ubat cacing masa sekolah PASTI..
Masa umur dia 4 tahun..
Imani pun ada dapat.. Tapi dia bagi ubat biji..
Memang taklah sikecik tu nak makan..
Lepas tu kami pun lupa..

Dua minggu ini, Imani kurang makan..
Asyik minum susu je..
Kalau makan pun 2,3 suap sahaja..
Bila balik kampung, opahnya bisinglah..
Kami pun carilah ubat cacing yang jenis cecair..
Mujurlah Imani okay je minum ubat tu..
Terus minum dari botol..
Sebab satu botol tu memang untuk satu dos.. sekali minum..

Harapnya selera dia okay baliklah..
Susah hati juga bila dia tak mahu makan..
Badan dia susut sikit..



3 comments:

  1. 6 bulan sekali kan kena bagi ubat ni? Saya tak pasti...

    ReplyDelete
  2. kalau budak macam setahun sekali....dewasa 6 bulan sekali

    ReplyDelete
  3. a'ah la sha.
    ijat dah lama x diberi ubat cacing :(
    terlupa la.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..
1. Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
2. Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
3. Komen yang baik2 sahaja ye..
4. Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..
Terima kasih sekali lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chit Chat

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI