Wednesday, November 3, 2021

Drama Korea | Moebius: The Veil (2021)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini 2 episod je.. Sebelum drama The Veil kalau ikut alur ceritanya.. Kira okaylah sebab Sha tak tengok lagi The Veil tu, terus tengok yang ini sebab 2 episod.. kikiki..

Dramanya agak beremosi jugalah.. Kisah agent yang dinafikan haknya untuk kembali ke negara asal bertahun-tahun.. Kemudian bila operasi dilakukan agent tu tak dipedulikan pun sebaliknya team dia sebok nak tangkap penjahat.. Memang kejamlah pada Sha.. Dua episod tapi sangat beremosi.. Ada yang berpaling tadah sebab tak tahan dengan layanan.. Agent tu manusia kan..

Drama: Moebius: The Veil
Also Known As: Moebius: Black Sun , Moebiuseu: Geomeun Taeyang
Genres: Action, Thriller, Mystery, Crime
Country: South Korea
Episodes: 2
Aired: Oct 29, 2021 - Oct 30, 2021
Aired On: Friday, Saturday
Original Network: MBC
Duration: 55 min.
The story of when Agent Seo Soo Yeon, who returns from China, gets involved in a dangerous deal with Agent Jang Chun Woo.
(Source: Korean = Naver || Translated= MyDramaList)

7 comments:

  1. 55 minit, tak adalah lama sangat kan

    ReplyDelete
  2. suka pelakon lelaki yg nama hwang hee tu...ada lesung pipit

    ReplyDelete
  3. dua episod je ke? pendek betul..hehe

    ReplyDelete
  4. betul, kena tengok yg ni dulu, baru tau kisah dlm the Veil..dah tengok the Veil, suka Nam Goo Ming..

    ReplyDelete
  5. Menarik ni! Nanti nak tengok lah.

    ReplyDelete
  6. kejam jugak layan ejen macam tu padahal diorang pun ada perasaan jugak

    ReplyDelete
  7. wah selalu berepisod bagai ni 2 episod je...copek benor habis

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »