Saturday, November 6, 2021

Motor Kipas Penghawa Dingin Kuda Merah Meragam

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama dah dia keluarkan bunyi pelik cuma tak pasti dari mana bunyinya.. Setiap kali hidupkan enjin dan on aircond je mesti ada bunyi.. Kadang waktu pagi, kadang waktu malam.. Ingatkan punca dia minyak hitam, sebab lepas ganti minyak hitam dia dah tak bunyi.. Tak lama lepas tu bunyi juga lagi.. Kebetulan ada rakan encik suami berhentikan kereta masa dia bunyi, rakan tu lah yang bagi tahu.. Motor dekat kipas ini bermasalah.. Maka encik suami pun carilah di Shopee alat gantinya untuk ditukar.. Kalau hantar kedai termasuk upah dalam RM150 ke RM170 jugalah termasuk upah.. Buat sendiri keluar modal alat ganti je..

Lupa pula Sha nak rekod bunyi tu..

Inilah dia alat yang diganti..

Ganti ini seketul baru tak ada bunyi..

Denso Radiator Fan Motor 168000-1060 for Proton Saga BLM FLX Gen2 Persona Satria Neo (Manual) - RM85 + postage RM4.60(diskaun RM2 jadi Sha bayar postage RM2.60 je)

7 comments:

  1. lagi senang beli barang sendiri, pastu upah pasang je

    ReplyDelete
  2. Senang hidup kalau tahu buat serba-serbi. Jimat pun jimat

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah
    Reti pasang sendiri memang menjimatkan

    ReplyDelete
  4. Dah jimat nak bayar upah orang pasang kan😉

    ReplyDelete
  5. boleh bikin sendiri memang senang, jimat tu dah berganda2

    ReplyDelete
  6. Kalau tahu punca masalah ok lah boleh beli barang dan upah pasang. Tapi masalahnya yang selalu terjadi tak tahu apa punca masalah...hehehe tang tu pun jadi masalah juga

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »