Monday, July 11, 2022

Buku | Diagnosis (Siri Diagnosis #1) oleh Anwar Fazal, Aizzat, Azah

Assalamualaikum..
Hye semua..

Dua penulis yang awal agak seronok dibaca..  Sha suka gaya penyampaian mereka sebab bahasa mereka senang nak faham untuk Sha yang takde background dalam bidang medikal.. Mereka penulis yang tak perlu pun untuk guna perkataan bombastik tapi berjaya menyampaikan cerita mereka..

Penulis ketiga pula bagi Sha pemahaman seolah-olah bidang kedoktoran ini adalah bidang yang paling susah di dunia.. Penyampaiannya agak keras dan kaku pada Sha..

Sha baca dan selesai pada 10.07.2022..

Koleksi peribadi Sha..
Published April 2014 by Dubook Press

2 comments:

  1. cerita kedoktoran :)
    kalau terlalu teknikal, x faham, kan.
    sukar nak enjoy la kalau gitu.

    ReplyDelete
  2. dah lama beli novel ni tapi tak pernah baca haha. Kalau buat novel ni seeloknya terangkan dalam bahasa layman melainkan buat buku teks atau target reader dia orang medik jugak haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »