Friday, July 22, 2022

Filem US/UK | Death on the Nile (2022)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Filem yang menarik.. Bermula dengan babak peperangan yang dipaparkan secara hitam putih dan kemudiannya bergerak ke babak yang berwarna.. Menemukan watak utama dengan 3 watak lain yang kemudiannya saling berkait hingga berlakunya pembunuhan.. Syok tengok cara penyiasatan yang dilakukan diatas kapal.. 

Mula tu memang syak ada yang tak kena dengan perkahwinan Simon dan Linnet sebab sebelum tu Simon bertunang dengan Jackie.. Tapi kemudian syak kan Jackie je sebab tak boleh move on.. Tapi rupanya bukan Jackie je yang bermasalah sebaliknya semua yang ada atas kapal tu ada motif tersendiri.. Memang menariklah.. Tekaan separuh tepat.. hehehe

Death on the Nile
2022 ‧ Mystery/Crime ‧ 2h 7m
Belgian sleuth Hercule Poirot's Egyptian vacation aboard a glamorous river steamer turns into a terrifying search for a murderer when a picture-perfect couple's idyllic honeymoon is tragically cut short.

2 comments:

  1. shooting di Mesir ya...menarik plot ceritanya..

    ReplyDelete
  2. nak tengok movie ni sebab ali fazal tapi tak jumpa lagi. Menarik sinopsis dia!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »