Monday, July 27, 2020

Drama Korea | Rugal (2020)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Lama owh tertunggak tengok drama ini.. Dari bulan Mac hari tu.. Tertunggak sebab plug sambungan ke tv problem.. Akhirnya weekand hari tu berjaya juga habiskan..

Filem yang menarik mengenai seorang polis yang dituduh membunuh isterinya dan mencederakan matanya dengan sengaja.. Diselamatkan di pasang mata palsu.. Namun semuanya tak semudah yang disangkakan.. Ada dalang yang perlu ditentang dan dilawan.. Polis tu berkerjasama dengan 3 orang lagi rakan dengan bahagian tubuh palsu yang berbeza.. Mereka digelar Rugal..

Drama ini menarik ditonton sebab yang jahat tak selalunya menang.. Ada keseimbangan antara jahat dan baik.. Babak lawan antara penjahat dan hero pun ohsem.. Memamng menarik.. Thrill lah sennag cerita..

Drama: Rugal
Also Known As: Lugal
Directors: Kang Cheol Woo
Screenwriters: Do Hyun
Genres: Action, Thriller, Crime, Drama, Sci-Fi
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Mar 28, 2020 - May 17, 2020
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: OCN, Netflix, Netflix, Netflix, Netflix
Duration: 1 hr. 5 min.
Kang Ki Beom is an elite police officer whose attempt to bring down Argos, a nationwide criminal organization, results in a group of masked assailants from Argos killing his beloved wife and cutting out both of his eyes. Kang wakes up in a hospital only to find himself accused of murdering his family members. The NIS then approaches him with an offer to become a member of Rugal, a special team organized by the NIS. He receives two artificial eyes with Rugal's biotechnology built into them and with them gains unique new abilities with which to take down criminal organizations. Kang Ki Beom and Rugal set out on a mission to wipe out Argos. (Sources: Asianwiki, Soompi) Adapted from the webtoon of the same name.

Pelakon utama

4 comments:

  1. netflix mmg ada drama yg best best kan

    ReplyDelete
  2. siapa hero dia kak sha?? aritu macam nak tengok drama ni tapi terus lupa sebab banyak drama korea tak habis tengok lagi..hehe ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  3. tengah tunggu turn drama ni haha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »