Tuesday, September 11, 2018

Amaniku Semakin Remaja

Assalamualaikum..
Hye semua..


Isnin kan cuti.. Ayah Sha call ajak pergi tengok cucu baru dekat Serendah.. Anak adik Sha.. Sha okay je.. Tapi tak pergi semualah.. Sha sorang je yang pergi.. Sebab MIL ada kan.. Takkan nak tinggalkan dia sorang kat rumah.. Tapi Imani meraung macam kena dera, Sha pun bawalah.. Bila suruh bersiap, terus dia tersenyum.. Sabar jelah tengok drama dia..

Amani pula tak banyak kerenah atau ragam.. Sha minta dia duduk rumah teman opah sementara tunggu ayah dia balik dari kerja.. Sha dah siapkan makan semua kat atas meja, Amani cuma perlu tolak kerusi roda Opah je.. Bagi dia buku cerita untuk dia baca.. Memang seorang Amani dah besar.. Sudah boleh diharap..

Bila tengok Amani sekarang, rasa macam kejap je masa berlalu.. 8 tahun dah umur dia.. Dah boleh diharap walau banyak ulahnya.. Dah boleh tolong tengokkan Opah.. Basuhkan kasut sekolah adik.. Terima kasih Amani..

Amani masa dah ada adik.. Ceria seorang kakak..

28 comments:

  1. alhamdulillah dah besar dah anak kak. shu masih di peringkat belajar insyaAllah.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Kak Sha pun masih belajar juga.. Hehehe.. :)

      Delete
  2. bagusnya 8 tahun dah boleh diharap. sha dulu 8 tahun masih merengek hehe

    ReplyDelete
  3. Moga terus membesar jadi anak yang solehah..

    ReplyDelete
  4. alalala comelnye anak2 akak :D

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah boleh tolong jaga opah..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah , dah boleh diharapkan

    ReplyDelete
  7. Alalala comelnya :) Budak budak sekarang cepat je membesar kak sha. dan kita pun semakin tua huu.

    ReplyDelete
  8. comel.. semoga berjaya dunia dan akhirat.. :)

    ReplyDelete
  9. diam2 je nnt dah msk sek men kan...

    ReplyDelete
  10. moga jadi anak yang solehah buat mak ayah ya sayang :)

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah amani dah mula faham situasi mak ayah. Senang hati tgk anak dah besar kan sha.

    ReplyDelete
  12. bgs kakak dh bole harap jg opah n tlg adik

    ReplyDelete
  13. Biasanya kalau anak pompuan mmg cepat boleh harapkan Sha walaupun umur masih kecik.
    Senanglah mama mcm ni

    ReplyDelete
  14. dah boleh diharap, bolehlah tolong kak sha sikit2..hihi

    ReplyDelete
  15. Betul Sha, cepat sungguh anak-anak membesar..
    Dalam tak sedar masa berlalu dan kita semakin tua..

    ReplyDelete
  16. tu la sha.
    aida kalu tgk balik gambo anak-anak, ada satu perasaan menangkap!
    alahai... besar dah ke baby baby yg aku lahirkan nih?
    sayu hati.

    ReplyDelete
  17. meraung macam kena dera hahaha berjaya jugak taktik imani

    ReplyDelete
  18. haha ... boleh pula meraung ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »