Monday, September 17, 2018

Sup Cendawan

Assalamualaikum..
Hye semua..


Hujung minggu tak ada buat apa pun.. Berkumpul adik beradik je dekat rumah adik di Rasa.. Main masak-masak.. Sha masak sup cendawan sebab adik tersilap beli cendawan.. Adik beli paket yang besar tu yang tukar menu.. Dari sayur campur kepada sup cendawan.. Masakan cara Sha memang mudah..

Sup Cendawan
Bahan-bahannya
Cendawan 1 paket (dicarik carik)
1 batang lobak merah (dipotong memanjang)
Bunga kobis
Putik jagung
Sebiji bawang merah (dihiris)
Sebiji cili hijau (dihiris)
Ayam dipotong kecil
2 kiub ayam (maggi)
Daun bawang & daun sup (dihiris)
Sedikit garam
Sedikit lada sulah


Cara Memasak
Didihkan air terlebih dahulu, kemudian masukkan bawang, cili hijau dan ayam..
Reneh hingga ayam masak kemudian masukkan sayur kobis bunga, lobak merah dan putik jagung..
Last sekali masukkan cendawan, serbuk lada sulah dan kiub ayam.. Kalau nak lagi sedap, boleh masukkan sup bunjut..
Setelah semua masak masukkan hirisan daun sup, daun bawang dan garam..
Yeah!! Dah siap..


13 comments:

  1. sup cendawan memang sedap hihihi

    ReplyDelete
  2. this is good. my kind of fav soup

    ReplyDelete
  3. makan macam nie pun dah kenyang....

    ReplyDelete
  4. cemni hirup sajaaaa pun syiok.. sukaaa cendawan =D

    ReplyDelete
  5. Sedap Sha bila hirup sup cendawan begitu..
    Tambah sambal ikan bilis kering sikit dan ikan masin goreng kena dengan nasi panas memang syok.. terus rasa lapar..

    ReplyDelete
  6. feveret ena juga ni. simple tp sedap kan

    ReplyDelete
  7. lama xmkn sup cendawan yg mcm ni

    ReplyDelete
  8. dapat ke saya ni habis seperiuk hahahah

    ReplyDelete
  9. tak suka cendawan tapi suka sup hahaha. sup makan dengan nasi panas dengan telur perghhh!

    ReplyDelete
  10. sejuk2 ni makan sup cendawan panas2 memang best!

    ReplyDelete
  11. Sup cendawan. Kalau makan dengan nasi panas memang bertambah-tambah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »