Saturday, September 15, 2018

Keris Long Leh oleh Syauqie MK

Assalamualaikum..
Hye semua..

Buku ke lima untuk bulan September.. Harapnya momentum membaca akan kekal mendaki gunung ledang.. Hahaha.. Maaflah merapu kejap..

Buku ini tak adalah seram sangat.. Lebih pada aksi yang ohsem.. Watak utama dalam cerita ini seorang penulis novel bernama Amin yang ingin menulis cerita thriller berkaitan keris.. Amin ini berjaya meminjam keris pusaka dari paklong nya.. Namun terkhilaf bila memuat naik gambar keris tu dalam media sosial.. Maka bermulalah gangguan pada Amin dan keluarganya.. Sampai ke Pattani, Amin mencari watis.. Berjaya atau tak Amin merungkai misteri keris dan juga peristiwa peristiwa yang berlaku pada keluarganya? Kenalah baca..

Yang pasti, pergantungan kita haruslah kepada Allah sahaja tidak pada yang lain..

Sha baca dan selesai pada 12.09.2018..
Terbitan Buku Puris

4 comments:

  1. aduh sinopsis mcm best, kat online ada tak cerita ni kak

    ReplyDelete
  2. macam seram tapi dalam masa sama ada keagamaan. betul ke kak sha? ^^

    ReplyDelete
  3. kira keris tu mcm ada saka ya? hahaha

    ReplyDelete
  4. bestnya mesti ada unsur sejarah melayu dalam ni kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »