Monday, January 10, 2022

Drama Korea | Chimera (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Aduh.. Sedihnya bila tahu kebenaran disebalik Chimera tu.. Semuanya berpunya dengan ketamakkan manusia.. Bila manusia merasakan kekayaan dan kekuasaan di tangan, nyawa manusia lain adalah satu kesilapan.. Gila betul.. 

Suka betul tengok gandingan antara Park Hae Soo dengan Lee Hee Joon.. Penyiasatan mengenai siri pembunuhan yang berlaku membawa kepada kes yang sama berlaku pada 35 tahun dahulu.. Suspek yang asalnya dicurigai akhirnya berganding membongkar kisah 35 tahun dahulu dan kes yang berlaku sekarang.. Kadang yang didepan mata belum tentu baik.. Makin lama makin menarik drama ini.. Memang bestlah tengok..

Ending dia buat kita berfikir, adakah si ayah yang sayangkan anak atau si anak yang tak disangka kewujudannya punya angkara.. Yang mana agaknya ye yang melaksanakan pembalasan terakhir..

Drama: Chimera
Also Known As: Chemistry, Kemiseuteuli, Chimaira, Kimaila, Kimaira
Screenwriter: Lee Jin Mae
Director: Kim Do Hoon
Genres: Thriller, Mystery
Country: South Korea
Episodes: 16
Aired: Oct 30, 2021 - Dec 19, 2021
Aired On: Saturday, Sunday
Original Network: OCN
Duration: 1 hr. 5 min.
In 1984, a potential serial killer struck again as a ghastly explosion shook the city. Now it’s 2019, and copies of those crimes come to light. Follow the team of Detective Jae Hwan, Profiler Yoo Jin, and Surgeon Dr. Joong Yeob assigned to solve both the cold and current cases. Their prime suspect goes by ‘Chimera’, after the beast in Greek mythology.  It had the head of a lion, the body of a goat, and the tail of a fire-breathing serpent.  
To capture the criminal, they must first uncover the secrets that link the two cases some thirty-five years apart. Could the clue lie in the tale of the mythical monster? 
(Source: CJENM.com; Soompi; edited by Lee C)

5 comments:

  1. suka jalan cerita drama ni. jenayah yg berlaku bukan kes yg biasa kita tengok.

    ReplyDelete
  2. ada nampak di viu..belum berkesempatan nak tengok..nak habiskan Now we are breaking up..

    ReplyDelete
  3. macam best kak Sha. nnti try tengok. Hehe

    ReplyDelete
  4. fuhhh macam menarik sinopsis dia. Nak tengok la nanti

    ReplyDelete
  5. nampak menarik jalan cerita.
    aida suka sgt gaya citer gini.
    saspen all the way.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »