Tuesday, January 25, 2022

Day 2 | Positif Covid-19

Assalamualaikum..
Hye semua..

Sekadar berkongsi pengalaman.. hari kedua kuarantin.. Malam tadi memang berjaga je sebab panas badan Imani turun naik.. Bagi makan ubat, mandikan dia lepastu buh air asam jawa.. Kejap kurang panas, kemudian panas balik.. Dalam pukul 11 lebih Sha dan encik suami keluar petik daun bunga raya putih.. Waktu ini je tak ada orang.. hehehe.. Dalam gelap memetik daun.. Kemudian ramas-ramas bubuh dalam air.. Buat basahkan kepala dan badan Imani.. Surut sikit panas dia.. Pukul 2 lebih Sha dah tertidur.. Encik suami terus berjaga memantau Imani dan Amani.. Amani pun dah mula nak demam.. Kejap-kejap Sha terjaga pegang badan Imani nak tengok panas ke tak.. Tapi yang berjaga sepanjang malam sampai ke pagi memang encik suami lah.. Alhamdulillah subuh tu bila Sha bangun badan Amani dan Imani dah kurang panasnya..

Masa panas dia naik tu, Imani sampai meracau lah.. Tu yang jaga dia.. Risau jadi perkara lain..

Ini waktu petang.. Lepas mandikan dia..

Pagi ini masih tidur lagi..

Bekalan tambahan untuk kami.. Oren, air badak, cengkih, barli dan asam jawa.. Adik en.suami tolong belikan dan hantar depan pintu.. Cuba saja mana yang boleh.. Mujurlah bekalan air zamzam masih ada dalam simpanan..

9 comments:

  1. Semoga cepat segera turun panas badan Imani tu. Aaaminnn...

    ReplyDelete
  2. Speedy recovery Imani & Amani

    ReplyDelete
  3. moga cepat sembuh, moga yg baik2 saja..stay strong key...

    ReplyDelete
  4. semoga lekas beransur pulih buat kak sha sekeluarga

    ReplyDelete
  5. yelah kita ikhtiarkan..
    sha letak cengkih dalam air panas pastu suruh anak2 stimkan muka (sedut)..ni utk latihan paru2.
    kalau boleh buat latihan paru2 pun ok gak...cuba cari apps kat phone.

    ReplyDelete
  6. moga cepat sembuh ye sha sekeluarga..

    ReplyDelete
  7. kesian nya... moga amani & imani cepat sembuh...aminnnn...
    mak dan ayahnya pun take care ya..

    ReplyDelete
  8. Semoga Kak Sha dan keluarga segera diberikan kesembuhan.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »