Thursday, January 20, 2022

Telefilem Melayu | Angan-Angan Mat Jiman (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Adoilah.. Kelakar sangat dramanya.. Baik punya perli.. Realiti kan.. Jiman ini kuat berangan lepas tu baran pula tu.. Apa je yang cuba dia niagakan pasti tak berjaya.. Semuanya disebabkan sikap panas baran dan tak pandai nak bermanis mulut dengan pelanggan.. Kemudiannya jiman cuba mencipta penawar untuk mencegah penyakit Covid-19.. Tanpa kepakaran, Jiman memandai-mandai.. Kemudiannya belum siap lagi hasil, dah berangan yang bukan-bukan.. mujurlah tak mati orang yang minum ubat herba si Jiman tu..

Angan-Angan Mat Jiman
Waktu Siaran: Sabtu, 25 Disember 2021, 9:00 malam
Rangkaian: Astro Citra
Penulis Skrip: Siti Aishah
Pengarah: Izuan Mokhtar
Produksi: Arie Zaharie Production
Pelakon: Amerul Affendi, Fadhli Masoot, Chubb-E, Harris Annuar, Aleza Shadan, Arie Zaharie, Muzayyin, Bohari Ibrahim

Sinopsis Angan-Angan Mat Jiman
Jiman ialah seorang pemuda kampung yang telah banyak kali gagal dalam perniagaan mendapat idea untuk melakukan bisnes untuk mencegah Covid-19. Pelbagai eksperimen dilakukan oleh jiman dan kawan kawannya terhadap binatang dan tumbuhan dan akhirnya memakan diri sendiri apabila dia keracunan.

3 comments:

  1. Jarang Amerul Affendi dapat watak macam ni kan. Jiman ni memandai mandai je kan cipta ubat.

    ReplyDelete
  2. Jarang Amerul Affendi bawak watak macam ni kan. Entah apa apa Mat Jiman ni cipta ubat memandai mandai.

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »