Tuesday, January 11, 2022

Random Photo #1 2022

Assalamualaikum..
Hye semua..

Entry bergambar pertama untuk tahun 2022 dari Sha.. Jom kita tengok apa memori menarik yang berjaya Sha tangkap di telefon Sha..

Sarapan pagi kami.. Sha minum nescafe tarik dan encik suami kopi o.. Buih dia tu yang mengancam.. kikiki.. Tapi harga dia memang tak disangka-sangkalah.. Dah macam minum dekat cafe mewah berhawa dingin di bandar Metropolitan.. Hahaha..

Mula-mula Sha beli thermos air warna hitam (890ml) tu untuk pastikan air ais Sha tahan dari Sha masuk kerja sampailah Sha balik.. Kemudian bila mesin air ditarik balik (di pejabat) sebab dah tamat kontrak, Sha beli pula yang warna biru (600ml) tu untuk Sha bawa air panas (nescafe).. 

Aiskrim belgium coklat bersama charcoal kon dan dilimpai sirap kinder.. RM2.50 je.. Tapi rasa yang sedap dan mahal..

Dulu-dulu makan susu pekat dalam tin dengan biskut empat segi.. Sekarang dah advanced kita guna susu pekat dalam tiub dan biskut bentuk no lapan.. Hehehe.. Siapa suka makan macam ni, angkat tangan.. hehehe..

Alhamdulillah rezeki.. Encik suami dapat ini.. Ada orang bagi.. Tapi yang makan banyak dah tentulah Sha.. Peminat setia coklat.. kikiki..

9 comments:

  1. cantik sha... tgk teh atrik tu buihhhhnya tinggi nau

    ReplyDelete
  2. Alamak harga cafe metropolitan tu sedap tak airnya

    ReplyDelete
  3. haru bila mesin air kene tarik balik... aduhai sedapnya nengok coklat whittakers tu, tak pernah tak sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, Dana.
      kita kekadang pepetang nak num air panas, kan.
      buat sendiri.
      nak beli, mahal!

      Delete
  4. makan biskut dengan susu..memori betul.

    ReplyDelete
  5. Harga buih dia tu yang jadi mahal

    ReplyDelete
  6. fuhhh mengancam betul air teh tarik tu. Betul2 dia tarik ea

    ReplyDelete
  7. whittakers tu memang sedap!
    kalau ke langkawi, coklat ni la yg paling byk aida beli.
    sebab kat melaka ni, sukar jumpa.
    kekadang ada di mydin. tapi mahal!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »