Tuesday, January 4, 2022

Drama Korea | Crime Puzzle (2021)

Assalamualaikum..
Hye semua..

Drama ini bermain dengan darah yang banyak dan agak ganas serta plot yang gelap.. Kalau tak minat drama gelap dan banyak darah, baik jangan tengok.. 

Drama ini bermula dengan pembunuhan bapa Yoo Hee dan pembunuhnya ialah Dr. Han yang juga kekasih Yoo Hee.. Bukti semua memang jelas menunjukkan Dr. Han yang bunuh.. Selepas 3 bulan penyiasatan, Dr. Han dijatuhkan hukuman dan dimasukkan ke penjara.. Maka bermulalah pembongkaran konspirasi disebalik kenapa pembunuhan bapa Yoo Hee berlaku.. Jenayah yang lebih besar dna terancang yang cuba dibongkarkan oleh Dr. Han yang dah lama menyiasat dan kepalanya ada di dalam penjara yang sama dengan Dr. Han.. Bukan mudah bila pengikutnya terlalu taksub.. Pembunuhan berlaku tanpa belas kasihan.. siapa sahaja yang menghalang pasti menjadi mangsa.. 

Memang plot dia gelap gila.. Walaupun Sha berjaya teka dalang yang bersembunyi dalam pasukan polis tapi tak sangka ada 2 bukannya 1.. Memang mengejutkanlah.. 

Drama: Crime Puzzle
Also Known As: Keuraim Peojeul, Geuraim Peojeul
Director: Go Jae Hyun
Screenwriter: Choi Jong Gil
Genres: Thriller, Mystery, Psychological, Romance, Drama
Country: South Korea
Episodes: 10
Aired: Oct 29, 2021 - Nov 26, 2021
Aired On: Friday
Original Network: Olleh TV
Duration: 1 hr. 10 min.
"Crime Puzzle" is a story where a criminal psychologist is sent to prison for murdering a political candidate, and the criminal profiler who loses her father to the murder is conducting interviews with the murderer for a case that occurs within the prison. These two used to be lovers just a year ago, until they meet again as a murderer and a criminal profiler, and face the unexpected truth to a series of murders. The thriller focuses on the process of them putting the pieces together, like a puzzle.
(Source: HanCinema)

~Adapted from the webtoon "Crime Puzzle" (크라임 퍼즐) by Meen.~

3 comments:

  1. 10 ep..mesti suspense je drama ni..

    ReplyDelete
  2. Makin bertambah nmpknya list kdrama yg saya nk tgk.. Laku betul kan dorang buat drama time2 covid ni pun hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Salam ukwah dari saya untuk anda..
Terima kasih sudi singgah blog saya..

Daisypath Anniversary tickers

Goodreads

Sha's bookshelf: read

Dia Trouble Maker
Bara
Pelukis Jalanan
Kelibat Setan
Mila’s Big Splash
Dheo's
Misi Budak Tahfiz
Puaka Jambatan
Saat Aku Berpaling
Cikgu Kelas Sebelah
Surihati Encik Pembunuh
Aneh
Kasyaf Ain
Jadikan Aku Yang Terakhir
Cik Isteri Dan Encik Suami
Projek Seram: TOYS
Lamaran Di Taman Nakajima
Pemburu
Misi Hero
Pinjam Sayap


Sha Mohamed's favorite books »